• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lezen/schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeldahool1

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Beste allemaal!

Bij mij op het werk maak ik het rooster in Excel. Omdat het rooster vaak verandert kijkt men regelmatig in de versie van het rooster op de server (niet op de geprinte versie). Daardoor zit men vaak als eerste in die digitale versie waardoor ik in de 'alleen lezen' versie kom waardoor ik niets kan aanpassen. Eigenlijk is dat gek, omdat ik de enige ben die schrijfrechten heeft, de anderen kunnen alleen lezen.

Is hier iets aan te doen?

De ideale oplossing zou zijn dat iedereen automatisch in een 'alleen lezen' versie komt, en ik als enige direct in de lees/schrijf versie. kan zoiets?

Groet, Roel

Dit wordt veroorzaakt door het rechtensysteem van windows. Als mensen het downloaden is er geen probleem. Een oplossing is een document management systeem gebruiken of een eenvoudige website. Ook kan op de server dit ingesteld worden voor het bestand, maar ik ben daar absoluut geen expert in

Er misschien een sjabloon van maken? De meeste mensen hebben de neiging om te dubbelklikken, waarna ze vanzelf in een kopie-versie terecht komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan