Lezen van gebrande CD-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronse@skynet.be

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Ik wil een CD-Rom gebrand met een ander computer, opnieuw lezen, maar mijn PC herkent geen enkel bestand op de CD-Rom

welkom op helpmij!

Heb je de cdrom wel "afgesloten"?

Anders vind ik het niet raar dat je hem op een andere pc niet ziet.

Laatst bewerkt:
Welcome..

Waarom moet die gesloten zijn?

@ronse: wat bedoel je met NIET herkennen?

Niet zichtbaar zijn?
Niet openbaar zijn?
Of volledige nonsens?

Verklaart'u nader:thumb:

Ik heb indertijd met mijn oude computer de CD-Rom niet afgesloten. Dat klopt. Maar is er een software of zo die mij toch de mogelijkheid geef de bestanden te lezen? Het is destijds gebrand met een HP-CD writer.

Re: Welcome..

Geplaatst door James007
Waarom moet die gesloten zijn?

Ik heb altijd geleerd dat als je een cd op een andere pc wilt bekijken, dat hij dat afgesloten moet zijn, omdat je hem anders niet kan lezen.

Wel op de pc die hem gebrand heeft.

Ik kan het ook mis hebben hoor. Dit is een theorie van een paar jaar geleden. Misschien is het nu anders :D

Kijk anders eens of je via Nero of zo deze cd alsnog kunt afsluiten. Wie weet is het zo simpel.:)

Re: Re: Welcome..

Geplaatst door Tanja1968

Ik heb altijd geleerd dat als je een cd op een andere pc wilt bekijken, dat hij dat afgesloten moet zijn, omdat je hem anders niet kan lezen.

Wel op de pc die hem gebrand heeft.

Dat klopt..

Wanneer een DVD recorder de DVD niet afsluit bijvoorbeeld ziet Windows hem aan als lege DVD.

aha, theorie klopt dus nog steeds :D

Tnx voor de bevestiging.

Al heb ik wel geleerd dat de eigen pc hem wel in windows kan lezen, maar een andere pc niet. Weet niet hoe dat met dvd is.

Geplaatst door James007
Als jij het zegt,...:love:

James;)

Ik zeg het snoes..

Geplaatst door Tanja1968
aha, theorie klopt dus nog steeds :D

Tnx voor de bevestiging.

Al heb ik wel geleerd dat de eigen pc hem wel in windows kan lezen, maar een andere pc niet. Weet niet hoe dat met dvd is.

YW..

Ik heb zelfs gehad dat een ander station in mijn eigen PC hem niet kon lezen... Vrij irritant al zeg ik het zelf.

Gaat dan de vlieger op dat bv Nero op een andere pc deze alsnog kan afsluiten?

Ik denk namelijk van wel, omdat Nero wel alle niet-afgesloten cd's kan lezen.

Weet je, ik heb hier een open cd liggen. Gebrand op een andere pc. Werkt perfect. Kan met mijn brander verder schrijven.

James:)

Geplaatst door James007
Weet je, ik heb hier een open cd liggen. Gebrand op een andere pc. Werkt perfect. Kan met mijn brander verder schrijven.

Tja.. Ik weet het niet..

Is hij echt OPEN (in de zin van niet gesloten) of is hij wel "finished".. In het tweede geval kan je wel erbij schrijven maar issie toch "klaar".

Dan zal het niet voor elk merk cd in combinatie met speler opgaan denk ik.:)

Laten we het daarop houden.
---------
Met ISObuster krijg je alles wel terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan