LG 47LA6208 + Ps3 op 720p geeft zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffreyIJbema

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2014
Beste Leden,

Ik heb een zeer vreemd probleem met de LG 47LA6208 (Smart-TV Full HD 3D) in combinatie met de Playstation 3.

TV en PS3 hebben allen de laatste firmware update.

PS3 beeldresolutie staat op 575i, 720P, 1080I en 1080P ingesteld.
Dit houdt in dat de PS3 al deze resoluties af zou moeten kunnen spelen.

PS3 opgestart (in 1080P, gaat prima). We hebben 2 uur lang Gran Turismo 6 gespeeld op 1080P.
Daarna een ander spel er in gedaan, Sreet Fighter 4 (speelt max 720P af).
Op het moment dat je in de PS3 op het spel klikt (om op te starten), wilt de PS3 een andere resolutie gaan afspelen, namelijk 720p.
Op dat moment wordt het beeld zwart en krijg je de melding geen signaal.

De PS3 heeft het op een oudere LG TV (2007) altijd goed gewerkt, met dezelfde HDMI kabel op 720P en 1080P.
Deze HMDI kabel heeft ook op mijn eigen Sony Full HD Smart TV gewerkt in alle resoluties.
Dus aan de kabel zou het niet moeten liggen. Hij speelt immers 1080P af op de huidge TV.

Ik denk dat het ligt aan de TV. Deze geeft zwart beeld zodra de invoer 720P wordt.
Er staat ook een Ziggo Horizon box op. Deze geeft totaal geen problemen. Ik vermoed dat deze alles upscalt naar 1080P of 1080i.

LG geeft aan dat de beeldmodus van de TV op "scannen" moet staan. Zodat deze alle invoer apparaten kan scannen op de resoluties. Zo kan de TV zich zelf altijd bijstellen.
Echter deze optie kan je de eerste keer selecteren, daarna schakelt de TV toch naar de 16:9 breedbeeld verhouding in plaats van de beeldverhouding scannen. De Scan opties is daarna niet meer te selecteren (grijs gearceerd).
De TV springt dus zelf terug naar de 16:9 verhouding.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om spellen die maximaal 720P draaien af te spelen dan krijg je dus zwart beeld.
Als ik de beelduitvoer van de PS3 handmatig zet op alleen 720P uitzenden, dan start de PS3/TV op met zwart beeld.

Ik denk dat er ergens een optie in de TV niet goed staat.
Maar de LG TV heeft niet zoveel instellingen.

Heeft iemand een idee, hoe die mij verder kan helpen?

Heb je hem misschien aangesloten op de hdmi-PC aansluiting?
Er zit nl bij sommige tv's verschil in welke formaten er ondersteund worden per hdmi aansluiting. Je zou dus eens een andere aansluiting kunnen proberen van hdmi-dtv als die erop zit.

Vreemd maar, na het vervangen van de kabel en een andere poort op de TV is het probleem opgelost.
Ik denk dat het aan de poort ligt zoals Buick al aangaf, mijn zwager zegt de kabel.

Ik blijf het vreemd vinden dat de kabel wel 1080p beeld gaf en geen 720p beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan