LG Arena Navigatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonesie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Ik ben op zoek naar goede navigatie voor op mijn LG Arena. Ik ben er al een paar tegengekomen, maar die werken allemaal icm een bluetooth GPS ontvanger. Kan iemand me helpen aan een programma dat gewoon gebruik maakt van de geintegreerde gps ontvanger (zoals bijv bij Nokia maps op de N95)? En zo niet, evt goede gps programma's met bluetooth gps ontvanger?

ik ben hier ook naar op zoek. krijg mn arena volgende week
heb nu sygic er op (nokia n73) deze werkt op een interne en externe gps.

kan het zelf dus nog niet uitproberen, mocht er geen reactie komen dan hoor je het volgende week van mij of ie werkt..

Weinig kans, tenzij je een Java based navigatie systeem neemt zoals bijv. nav4all... LG heeft een eigen OS waarmee je zeer weinig kunt aanvangen... Dit OS kan geen Symbian of WM programma's draaien..... dus geen TT of Garmin....

ik heb het inmiddels met Nav4all geprobeerd. Werkt op zich wel, echter heb ik een probleem met de detectie van mijn geintegreerde gps antenne. Die herkent hij niet automatisch. Via de site van NAv4all heb ik gelzen dat je hem ook handmatig kan laten detecteren via instellingen>GPS instellen>LAPI advanced. Als ik dat doe, krijg ik een rechthoek in beeld met 3 puntjes. Vervolgens detecteert ie mijn antenne nog niet (heb overigens wel de Nav4all versie voor de LG Renoir, aangezien een versie voor de arene er nog niet is, maar dat zou volgens mij niets uit moeten maken). Iemand suggesties?

GPS software

Hallo,
Ik ben ook in bezit van een LG Arena en heb sinds kort het programma Amaze erop staan.
Mijn instellingen heb ik staan op GPS|Stand alone en het werkt.
Je kunt het programma, wat overigens gratis is downloaden bij www.amaze.com.
Zoek je toestel erbij en de rest spreekt voor zich.
Succes:cool:

weet je zeker dat de link goed is? Ik kom namelijk op de website van een of ander technologie en marketing bedrijf. Overigens bedankt voor de tip!

edit: de link moet zijn: www.amazegps.com

Laatst bewerkt:
na veel zoeken vond ik dat garmmin mobile xt moet werken op de arena..

nu heb ik die elders gevonden maar weet iemand hoe je exe of sis bestanden kunt openen?
op de arena staat dan een etc.bestandplaatje maar kan dit alleen verplaatsen ed.

.exe is voor toestellen met Windows Mobile,
.sis is voor toestellen met Symbian.....
De LG Arena heeft geen van deze beide OS... ook volgens de site van Garmin (lijst van compatibele telefoons) werkt het programma niet op de LG Arena .....

Sorry... ik ben oud en heb zelfs een leesbril nodig... maar ik zie de LG KM900 (Arena) nergens in dat rijtje staan??? (Geen enkele LG zelfs... terwijl een paar modellen van LG wel WM hebben, dus wel Garmin zouden kunnen draaien)... Kijk ik er dan overheen?

Inmiddels is er ook een Nav4All versie beschikbaar voor de LG Arena. Heb deze er nu op gezet en hij werkt prima. Let er wel op dat je na het downloaden van de applicatie eerst je browser afsluit en dan pas de applicatie opent (dus niet openen wanneer je telefoon er om vraagt).

Navigeren...gewoon via je Povider...opLG Arene

Nee je kan geen externe Gps muis op je LG Arena via bluetooth gebruiken. Er zit een standaard interne Gps op je telefoon. (de eerste keer duurt het erg lang voordat deze je positie kan bepalen, of het ligt aan de bewolking, en het werkt ook niet 'binnenshuis')

Maar als het verbinding heeft werkt het perfect. Je Provider zet er waarschijnlijk zelf een navigatie programma op (ik heb Kpn, en dus navigatie programma, Kpn opweg) vandaag voor het eerst gebruikt het navigatie programma heeft geen stemmen, je hoort voor er een aanwijzing komt (zoals een flitspaal, of links of recht af, een POING, (misschien kun je een ander geluid instellen, dat heb ik niet geprobeerd.)).

Als je probeert een externe Gps muis via bluetooth te gebruiken, krijg je een melding 'alleen headset via bluetooth te gebruiken, maar dat is niet helemaal waar, want je kan de bluetooth
ook voor transfers van en naar je pc gebruiken met of zonde pcsuite van Lg

Externe Bluetooth GPS werkt wel

De opmerking dat een externe bluetooth gps muis het niet doet op een LG arena is niet waar. Ik heb MapNav draaien met een externe bluetooth GPS muis (Route66). Deze werkt erg goed.
De interne GPS van de Arena is erg ongevoelig. De Google Maps van de LG arena is niet in te stellen op een externe muis.
VisualGps kan gebruikt worden om een externe GPS muis te controleren of deze werkt. Laat net zoals tomtom dat doet een de satelieten zien in een grafiek met de sterkte per satteliet en hun nummer.
Ik kan Nav4All helemaal niet installeren.:(

Ik heb uiteindelijk maar een andere tefefoon gekocht. Er is gewoon niet met de LG Arena goed te werken. Ik heb inmiddels een Nokia 5230. Ik ben zeer tevreden over mijn nieuwe telefoon.

Laatst bewerkt:
welk navigatie programma LG Arena

hai,
Ik zou graag willen weten of het gelukt is met je navigatie programma. Ik heb sinds kort ook een LG arena. Het lukt mij niet om een gratis programma te downloden.
Ik heb amAze gedownload en Google Maps stond er al op. Voor beide moet ik contact met internet maken wat mij dus geld kost. Bestaat er een programma waar ik kostenloos mee kan navigeren? ( dus zonder internet op mijn mobiel) Ik heb het forum al meerdere malen doorgelezen, maar ik kom er niet uit. Voor mij is het niet duidelijk of ik moet betalen voor deze diensten ( van de navigatie diensten) of dat ik een appart programma moet downloaden op mijn pc.
En dan had ik nog een vraagje...hoe haal je bijv. amAze weer van mijn mobiel. Hij staat in applicaties.
Graag tips en een antwoord in jip en janneke taal, ben best een digi-beet. :o

Alvast bedankt voor de moeite.
groet Jolanda

Dingen uit je applicaties kun je verwijderen door 'verwijderen' te klikken () of je toestel naar standaar niveau te zetten, verder kun je met de LG toch niet veel doen. Je provider (ik heb KPN) kunnen dat wel, maar ja.....het liefst willen zij voor jou beltegoed opwaarderen en voor de rest kunnen zij niets (????)

Ik heb KPN op weg nav. maandje gratis en dan elke maand €7,50 dikke......heb lekker mijn Nokia N80 nog....gratis TOM TOM alles downloaden wat er maar te dowloaden valt, Google latitude (je vriendjes (vrindinnetjes) zien war je bent. GRATIS

LG mooi ding.......maar thats it.................gratis bij verlengen abonnement.....:cool:

navigatie op LG crystal

hoi ik ben ook bezig navigatie op mijn mobiel te zetten maar wil me nie echt lukken. ik heb een lg crystal. wie kan me ermee helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan