LG Brander herkent geen cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik heb net mijn eigen pc in elkaar gezet voor de eerste keer.. het draait allemaal naar behoren, echter lijkt mijn brander geen cd's te herkennen. DVD's leest hij wel..maar cdr's niet.. De brander is een GSA-H20L van LG...

Het gekke is dat ik wel een cdr heb gebruikt om windows te installeren.. maar dat was de enige die hij pakte.. (anderen van hetzelfde merk pakt hij nu ook niet..en andere merken cdr pakt hij ook niet)...

Het gekke is echter dat als ik de 'cdr' waarmee ik windows heb geinstalleerd bekijk... ik aan de achterkant slecht een cm of 2 gebrand zie..alsof het dus een dvd is met maar 800 mb gebrand erop.. Het schijfje is compleet blank (ook geen kleine letters) dus ik weet nou niet zeker of het een DVD is of CDR.. mocht het toch een DVD zijn..dan pakt hij dus geen enkele cdr..

weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik heb de firmware geupdated naar de laatste versie.. voor de rest staat er nog helemaal nix op mijn pc..

Zou het een verkeerde aansluiting kunnen zijn? Of dat ik nog iets moet installeren of zo? Vreemd genoeg las mijn brander op mijn oude pc ook geen enkele cdr.. (daar had ik aparte cd brander voor)

thanks!

ps. hij pakt ook geen originele cds (die van mijn moederbord bijvoorbeeld)..moet haast dus wel een instelling zijn..mischien in bios of zo?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan