LG CDrom brander

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik het zo door lees .
is het allemaal kommer en kwel .
maar er staat nergens wat voor type die brander is en wat voor software er wordt gebruikt .
dus tc graag het type van de brander en het versie nummer van het brander progg .

Het betreft een LG apparaat. Combinatie DVD lezer en CD brander Op de manual staat:
GCC 4521B. Ik neem aan dat dat het type betreft.
Het is het enige apparaat en is aangesloten op de laatste connector. Hij staat op ''master'.
Surprise!! Een CD met daarop gebrande foto's en een met eigen gebrande Cd met bestanden leest hij wel
Een CD van HP met scanner software en een CD met NERO brander software leest hij niet! Ook een CD met jaargangen van Gensdata leest hij niet. Dan krijg ik een melding dat ik een CD in het apparaat moet doen.
Merkwaardig! :confused:

Laatst bewerkt:
Nou merkwaardig vind ik het niet. Als je enig idee hebt van de microstructuur van een schijf begrijp je bijna niet dat het ding Überhaupt iets leest.
Met een test kun je zien hoeveel fouten een Drive maakt het is aan de steeds slimmere foutcorrectie te danken dat je met CD's kunt werken. Het aantal fouten is niet te tellen.

Heb je dit al gezien?
http://tweakers.net/meuktracker/3469/MSI-KT4V-(MSI-6712)-1.7.html
Kun je de drive op een tweede PC proberen?
Er ontstaan zoveel prblemen met CD of DVD drives dat ik er van uit ga dat het ding niet werkt of niet goed. In het Bios moet de drive in elk geval zichtbaar worden anders werkt de boel niet. Dat heeft nog niets met lezen op zich te maken maar wel met de selectie. Sommige oudere boards hebben ASPI drivers nodig in DOS mode. Het is vreemd dat de drive niet ATAPI compatible is, tegenwoordig zijn ze dat zonder uitzondering. Dat kan echter ook in het BIOS zitten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan