lg chocolate en navigatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tugbaozdes

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Hallo
ik heb een lg chocolate en ik vroeg me af of je daar navigatie op kan gooien
en hoeveel mb is dan het navigatieprogramma

alvast bedankt :D

Gooien moet je sowieso niet doen met die dingen.....
Maar... aangezien er op die chocoladereep een door LG "zelf gebakken" operating system zit, en niet Symbian of Windows Mobile, zijn de mogelijkheden om extra software op dat apparaat te zetten, zeer beperkt. Wel kan het ding Java aan, en voor Java bestaan er wel een paar GPS applicaties... maar TomTom of Garmin o.i.d. kun je vergeten..... VDO Dayton schijnt wel wat te hebben......

Laatst bewerkt:
maar ik snap het nu niet echt
kan ik er wel wat opzetten of niet
en wat dan bijvoorbeeld ? (voorbeeld: garmin ofzo )
wat het dan wel ondersteund

Nee, geen navigatie mogelijk... [bij nader inzien] mede omdat er maar 128Mb geheugen in zit en geen optie voor een [veel] grotere SDcard....

Zoals gezegd kunnen er alleen maar JAVA-applicaties op. Er daarvan is het maar de vraag of ze zullen werken. De Chocolate is nu eenmaal niet gemaakt als smartphone. Wil je dergelijke zaken wel kunnen, had je voor een ander toestel moeten gaan.

Maar dit wil niet zeggen dat er helemaal niets mogelijk is. Navigatie voor je LG kan wel, in de vorm van Nav4all. Het is een JAVAapplicatie, en helemaal gratis. Let er wel op dat het data verstuurt, dus als je er structureel gebruik van wil maken, is een data abonnementje bij je provider wel handig. Tevens moet je een externe GPS ontvanger hebben.
Eerlijkheid gebied me overigens wel te zeggen dat ik het op mijn Samsung P310 niet helemaal aan het werk heb gekregen. Progje installeerde prima, en de eerste keer werkte het allemaal ook gewoon. Maar na een update, vindt mijn toestel mijn GPS-ontvanger niet meer. Op een SE K750 werkt het overigens wel feilloos. En ook mijn mijn E61i, maar daar heb ik ook gewoon TomTom op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan