lg dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

markreen

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2002
ik heb een nwe dvdbrander gekocht nml een H41L van Lg. Er zit een cd bij met allerlei soorten programma's waaronder eentje die automatisch updates opzoekt voor de brander.
Ik heb een gewone DVD Speler als master staan met de primaire kabel(zoals jullie dat noemen) en de LG DVD brander staat op slave(met de secundaire kabel)
Dus dat zit goed volgens mij alle kabels en stekkertjes plus de firmwhare is up to date.
Nou als ik een cd in de brander doe. en ik ga naar deze computer klik en ik ga naar mn dvd brander toe en ik klik daar ook op zegt ie dat er wel een cd inzit maar er staat niks op terwijl er wel wat op staat. Doe ik diezelfde cd in de dvd speler dan begint ie automatisch te lopen en daar herkent ie m wel. Nou heb ik al een nieuwe dvd brander gekregen maar dan heb ik t zelfde probleem. Overigens branden gaat ook niet.
Als ik de dvd speler eruit haal. Dan werkt mn brander wel perfect (dus die is ook goed)
ik heb de brander en speler ook al eens omgedraaid. Dus de brander als master en de speler als slave plus de kabels. Maar dan blijft de speler het doen en de brander niet.
Ik heb ook al in de bios gekeken en daar herkent ie hem ook gewoon

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat iemand weet waar het probleem zit waarom de brander het niet doet in combinatie met de dvd speler, ikzelf zat te denken aan een conflict met elkaar maar weet het niet zeker, weet ook niet wat ik daar aan zou kunnen doen als er evt een conflict is.

Zou kunnen dat het een conflict is.
Als ik het goed leest is het toch verkeerd aangesloten.
Beide spelers/brander kunnen op 1 ide kabel worden aangesloten.
Bij voorkeur op het 2e ide poort. dvd/cdspeler/brander op de kabel aansluiten waar je hd ook op zit is niet verstandig daar dit de systeemprestaties beinvloed.
hou de brander dan als master(op het einde van de lintkabel)
en de speler als slave op de middelste aansluiting van dezelfde kabel.
Dan zou alles goed moeten werken.

ik heb de dvd speler euit gehaald en er een andere in gedaan en alles werkt weer
alleen jammer van de oude dvd speler was nog geen jaar oud maar ja
in ieder geval de vraag is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan