LG Optimus 2x Speed: Cyanogenmod 10.1 of originele ICS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb op mijn LG Optimus 2x Speed nu de originele ICS draaien.

Ik lees vaak over de Cyanogenmod versies die veel gebruikt worden.

Ik heb met ´knutselen´ op een Android toestel totaal geen ervaring.

Zijn er mensen die de Cyanogenmod 10.1 gebruiken op de O2xS of ander toestel? Zo ja is dit dan ook in het Nederlands?

De Cyanogenmod is makkelijk te dowloaden, maar dan.....

Zoals gezegd op een PC kan ik lekker 'knutselen', maar van een Android toestel snap ik echt niets.

Ik heb begrepen dat de volgorde is: rooten -> Titanium backup -> en dan de Cyanogenmod.
Ik snap alleen niet hoe te rooten en hoe de Cyanogenmod te installeren.
De Titanium backup is toch gewoon een app die een backup maakt van je huidige installatie?

Maar goed, hoe zijn jullie ervaringen voor ik er aan begin....Is het sneller? Is het zuiniger? Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.

Nossie
 
Hoi nossie,

Om maar met de laatste vraag te beginnen, Cyanogenmod is een 'uitgeklede' rom- firmware -, die er voor zorgt dat het toestel wat sneller aanvoelt.
Verder, als je deze rom er op flashed, moet je er wel rekening mee houden dat de firmware gebaseerd is op android 4.2.2.
Die is weer wat 'zwaarder'dan ICS, vanwege meer functionaliteit, en dus kan het snelheidsverschil wat tegenvallen, hoeft niet, maar kan wel...

Als je Titanium backup wil gebruiken, heb je een geroot toestel nodig, dus als je alle apps e.d wil backuppen, moet je eerst gaan rooten.
En dat rooten is niet geheel zonder risico; het gebeurd meer dan eens dat een toestel tijdens of na het rooten een zg 'brick' wordt, oftewel een dure baksteen, als je niet weet waar je mee bezig bent.
In dat geval zijn er wel unbrick mogelijkheden, http://www.xda-developers.com/android/improved-unbrick-tool-for-the-optimus-2x-released/

Wat de voordelen van rooten betreft, je bent zo gezegd heer en meester over je toestel, wat zowel voor als nadelen heeft.
Zo kun je als root zijnde per ongeluk systeem bestanden verwijderen die er voor zorgen dat je toestel een brick wordt.
Het gebeurt niet vaak, maar het kan dus wel.
Voordelen zijn dat je een 'custom rom' kan draaien zoals Cyangenmod, je kan apps verplaatsen naar de interne sd kaart, wat weer meer ruimte overlaat voor andere apps ed.,en er zijn er vast meer.
Bij normaal gebruik zul je weinig problemen tegenkomen, maar ik wijs je toch even op de risico's.

Er zijn veel how to's te vinden op het net, als je wil dat ik er 1tje voor je maak, geef je het maar aan.
Het is niet moeilijk, je kan het zelf ook doen als je je maar houdt aan de gegeven te nemen stappen.
Overigens....ik aanvaard géén aansprakelijkheid als het mis gaat...:p

Hier een goede HOWTO ROOT OPTIMUS 2X
Hier een HOWTO CYANGENMOD OPTIMUS 2X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan