LG televisie gaat pas na uren aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

radelooslaptop

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2014
hoi iedereen,
ik heb een lcd lg televisie mankeert eigenlijk niks maar sinds een paar weken gaat m'n televisie pas na uren aan.
Wanneer ik s'ochtends de stekker erin doe duurt het soms een hele dag voordat rode lampje aan gaat, soms gaat het snel aan en soms niet.
Wat mij wel opviel is dat sinds ik hdmi kabel gebruik dus voor HD beeld etc, m'n tv zo is geworden
Zou het daaraan kunnen liggen?
verder mankeert mn televisie niks hij doet het perfect wanneer hij aan is

Wie heeft hier raad mee..?

Doet 'ie het weer normaal als je de HDMI kabel eruit haalt?

Hallo

Dergelijke symptomen duiden meestal op een of meerdere defekte voedingscondensatoren.

Je vermeld geen ouderdom van dit toestel , maar meestal komt dit door ouderdom.

"Wanneer ik s'ochtends de stekker erin doe duurt het soms een hele dag voordat rode lampje aan gaat"

Indien je het toestel onder spanning laat zul je dit defekt niet opmerken ... enkel indien de voeding vanaf nul moet opstarten , en indien het toestel koud is ...

In een warmer lokaal zul je hier ook in het begin minder last van hebben ... naarmate de slijtage nog meer toeneemt , helpt uiteindelijk zelfs dit lapmiddel niet meer.

Volgens mij heb je hier al langer last van dan een paar weken ... (maanden ???) ( ---> mits het zooooo lang duurt alvorens deze opstart...)

Laat dit toestel controleren op defekte voedingscondensatoren ... (een ervaren technicus zal uiteraard direkt deze symptomen herkennen , en weten hoe laat het is ....)

Vermelding van een korrekt typenr had misschien voor u nog meer nuttiger (gerichter) info kunnen opleveren.

Persoonlijk zou ik onmiddelijk dit toestel buiten bedrijf nemen , en aktie (laten) ondernemen.

Momenteel zijn er slechts een paar condensatoren defekt (kostprijs +/- 15 €) ... indien je deze verder gebruikt , kan een onstabiele voeding enkel meer/nutteloze onkosten met zich meebrengen.

Wacht eventueel verdere antwoorden af ... je weet maar nooit dat ik iets rudimentair over het hoofd zie.

Hopelijk heb jij ... of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan