LG tv maakt brommend/ zoemend geluid..

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimSerh

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2005
Als mijn tv aanstaat, maakt hij na een paar seconden een zoemend/ brommend geluid. Soms is het constant.. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? (behalve een nieuwe kopen:d)

Het is een LG LCD tv van 2 jaar oud.

Ja, ik heb een Sony beeldbuis televisie die precies het zelfde doet en dan helpt het om die eerst met de stroom te verbinden en dan met de afstandbediening aan te zetten, vervolgens bij het uitschakelen eerst met de afstandsbediening uit te zetten en dan de stroom er af. Na goed aan en uit gezet te hebben is het goed en komt het probleem niet meer voor. Misschien is er bij jou ook iets in die volgorde verkeerd en dan heb je bij moderne televisies ook nog de slaap of standby-stand. Heb je het gebrom niet altijd, ga dan eens na of je het hierdoor misschien voorkomen kunt.

Voor tips over dit bepaalde type TV kan je het beste het typenummer zoeken op Internet en dan de forums en gebruikerservaringen lezen. Mijn ervaring is dat je dan al gauw de informatie tegenkomt die je nodig hebt, van praktische zaken tot details over reparaties. Wat er bij de één niet helemaal goed is mankeert vaak ook de andere toestellen. Denk aan de garantietermijn en spreek de winkel er ook op aan als de garantie net verstreken is, omdat het consumentenrecht bepaald dat een apparaat moet doen wat je er van verwachtten kunt. Een televisie moet langer meegaan als twee jaar, je heb dan geen recht op teruggave van het gehele bedrag of van alle reparatiekosten omdat je het toestel inmiddels wel twee jaar probleemloos hebt kunnen gebruiken. Ik denk dat je dan een deal met de leverancier zult kunnen sluiten maar de hoogte van de bedragen of de lengte van genoemde redelijke gebruikstermijnen is moeilijk te schatten. Laat een vergoeding naar redelijkheid in elk geval niet liggen. Anders is het wanneer het apparaat niet juist gebruikt is, bijvoorbeeld erg vuil geworden is of constant aan gestaan heeft. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan