LG witte doorzichtige balk na schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Ricky NL

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Hoi beste helpmijers,

Ik zit met een probleem. Ik was eens in een poets bui en heb mij tv eens goed schoon gemaakt. Met lcd reiniger en een droge doek.

Na t schoonmaken zette ik hem aan en was er in eens een grijs achtige streep door het scherm. Je kunt wel kijken maar t lijkt net alsof er een laag grijs over zit.

Ik heb hem samen met mijn broer al los gehad en er zat iets corrosie op 1 van de koperen aansluitingen. Dit hebben wij verwijderd met wat alcohol en een watje. Verder goed gekeken of alles nog contact maakte . Dit was het geval weer in elkaar gezet. Maar probleem blijft.

Iemand een idee?

Groetjes Rick

Kun je er een foto van hier neerzetten?

Knijp eens in de randen naast die streep.

Gebruik zelf gewoon glasreiniger en werkt prima, gaarne geen betweterig commentaar a.u.b., dit voor de mede forumleden.

Om corrosie te verwijderen kun je ook een beetje contactspray gebruiken, overigens.

Kun je er een foto van hier neerzetten?

Knijp eens in de randen naast die streep.

Gebruik zelf gewoon glasreiniger en werkt prima, gaarne geen betweterig commentaar a.u.b., dit voor de mede forumleden.

Om corrosie te verwijderen kun je ook een beetje contactspray gebruiken, overigens.

2j4d6qg.jpg

Vrees dat je er weinig zelf aan kunt doen, je had hem al opengemaakt en nagekeken.

Neem aan dat je de stekker er uit hebt gehad en opnieuw geplaatst.

Dat je zelf glasreiniger gebruikt in plaats van LCD reiniger is ook betweterig commentaar.

Het is moeilijk om te zeggen wat groene aanslag op koperen aansluitingen betekent. Als dit op de lintkabel gezeten heeft dan heeft u een probleem van verontreiniging.

Heeft u de lintkabels niet (voorzichtig) los gehad, kijk dan op de volgende video wat de reparateur er het eerst mee doet. In de video verklaart de maker dat die lintkabel niet meteen juist werd teruggeplaatst. Markeer daarom met een fijnschrijver precies de plaats van de lintkabel, de goede kant en hoe diep deze zit.

https://www.youtube.com/watch?v=zE0eqB4Ppjw#t=418

Is het te zien op de volgende video wat jullie hebben kunnen constateren?

https://www.youtube.com/watch?v=yqcqDQFqZHo

Hier wordt gezegd dat de elektrische spanning de vochtige contacten verder kapot maakt. Daarom de TV niet gebruiken voordat dit droog en schoon gemaakt is. Het herstellen van zichtbare beschadigingen is dan de enige optie. Voor schakelaars is er een middel dat zilver bevat maar deze verbindingen zijn wel heel smal om mee te werken. Ik hoop dan dat het nog goed komt.

Het lijkt wel alsof ik er nu verticale dunne lijntjes erbij heb gekregen. Heb gisteren dus schijnbaar wel iets veranderd.

11r3t78.jpg

Laatst bewerkt:
Is het te zien op de volgende video wat jullie hebben kunnen constateren?

https://www.youtube.com/watch?v=yqcqDQFqZHo

Hier wordt gezegd dat de elektrische spanning de vochtige contacten verder kapot maakt. Daarom de TV niet gebruiken voordat dit droog en schoon gemaakt is. Het herstellen van zichtbare beschadigingen is dan de enige optie. Voor schakelaars is er een middel dat zilver bevat maar deze verbindingen zijn wel heel smal om mee te werken. Ik hoop dan dat het nog goed komt.

2ent0mq.jpg

Maar welke contacten?

Ik heb hem samen met mijn broer al los gehad en er zat iets corrosie op 1 van de koperen aansluitingen.

Ik wilde graag weten of het overeenkomt met de vervuiling en schade die te zien is in de tweede YouTube video. Dat komt overeen met het lekken van vloeistof (zelfs een klein beetje maar!) in de onderste rand van het scherm. Dat zijn echter geen contacten of aansluitingen maar vaste verbindingen.

Hier treed door elektrolyse (spanningsverschil) razendsnel afbraak van metaal op. Die uiterst dunne koperen lintjes worden weg gevreten als ze vochtig zijn en de TV aan staat. Er zal dan behalve uitslag ook te zien zijn dat er materiaal verdwijnt. Dit is niet te verhelpen met contactspray want dat ontdoet metaal alleen van aanslag en heeft een smerende werking.

Als het deze componenten zijn, de gene die zich direct onder de streep bevindt natuurlijk, dan is er een heel handige reparateur nodig die klein kan werken en de koperen stripjes kan vervangen door een geleidend materiaal of met solderen.

Een lintkabel kan voorzichtig worden schoongemaakt met een gommetje en inderdaad contactspray, zoals op de eerste door mij gegeven video te zien is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan