LGA 775 pushpin of schroeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

janjan22

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Hallo

Ik heb onlangs een nieuwe koelblok met fan gekocht. Deze maakt gebruik van pushpins. De oude koeler (Zalman) heb ik echter eruit moeten schroeven. In de handleiding van mijn mobo staat dat een nieuw koelblok aangesloten kan worden met pushpins. Als ik echter naar de gaten in het moederbord kijk, zie ik daar schroefdraad zitten waarmee dus ook de Zalman koeler vastzat. Heb ik een verkeerd koelblok gekocht?

Alvast bedankt

Groeten

Henk

Nee dat moet niet uitmaken. Ik heb ook wel eens eerder gehoord dat een koeler er ook geschroefd op kan zitten (op een socket 775).
Die pushpins zijn zoals je het zegt gewoon plastic pennetjes die je er doorheen drukt, waarna je er een plastic buisje doorheen drukt die de pennen uit laat zetten en hem dus in het moederbord klemt, dus dat zou geen enkel probleem mogen veroorzaken.

Welke koeler heb je nu trouwens gekocht?

Bedankt voor je antwoord, ik ben er nu achter wat het was. Onder het moederbord zat een los plastic plaatje met daarin het schroefdraad voor de Zalman koeler. Het moederbord even los gehaald en plaatje weggehaald. Daarna kon ik zo de nieuwe koeler (Arctic Alpine 7 pro) erin klikken.

Groeten

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan