Li tweet horizontale slider

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een tijd goed te hebben gewerkt, is kort geleden de horizontale twitter slider gestopt met werken. Ik zie ook dat de sliders in jouw voorbeelden niet meer werken. Waar kan dit aan liggen?

Hoi lerrie,
Firebug weet te vertellen dat de hele:
HTML:
<div id="news">
	<div id="tweets">   </div>
</div>
... inmiddels zo leeg blijft als een rammelende maag, zowel bij jou als bij mijn testpagina's. :confused:

Ik vermoed dat ze in de twitter-API het een en ander veranderd hebben, waardoor het script niet meer werkt.
Ik kan daar helaas geen vinger achter krijgen, want om de huidige twitter-widgets te kunnen zien, moet je eerst ingelogd zijn.
En ik heb geen twitter-account, dus kan niets zien...

En anders weet hopelijk iemand anders raad.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Als ik een widget aanmaak via de link hierboven krijg ik het volgende:

Code:
<a class="twitter-timeline" href="https://twitter.com/GNLadies" data-widget-id="268311184254574592">Tweets van @GNLadies</a>
<script>!function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0];if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src="//platform.twitter.com/widgets.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","twitter-wjs");</script>

Hoi lerrie,
Ah, dat ziet er uit als het gewone twitter-blokje dat je kunt binnenhalen, en niet als de geïsoleerde berichten... :rolleyes:

Maar hoe was het ook alweer gedaan? Even kijken ... langs een andere weg!
  • De tweets horen er in te komen via het javascript twitter.js dat wordt aangeroepen op het eind van de pagina.
  • Dat is geen script afkomstig van twitter zelf (aan de naam zie je dat niet!), maar van remysharp.com,
  • Vervolgens worden ze in de scroller gezet met de functie triggerTicker(), die in de (aangepaste) jquery.li-scroller.1.0.js zit.

Nader onderzoek ...
  • ... leert dat het twitter.js dateert van 18-05-2007,
  • ... en bekijken van de in het script gerefereerde pagina bij remy sharp levert: "Download latest Twitter.js" (en ook een hotlink naar googlecode.com om 'm rechtstreeks vanaf een pagina binnen te halen).

De download vertelt: "Twitter JS v2.0.0 / 04-07-2011".
Er is dus een nieuwe versie! :)
Zou die wel werken?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan