Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed programma om licenties te beheren.
Ik heb wel wat leuke programma's gevonden zoals:
Snow license manager
en
Centennial Discovery License Manager
Het ziet er erg goed uit, helaas zijn deze programma's niet freeware.
Mijn vraag is dus, is er ook freeware met ongeveer de zelfde functionaliteiten, zoals het afzoeken van het netwerk naar software die met licenties draait en of deze wel legaal zijn of niet.
Mocht dit er niet zijn zal ik overwegen een van de bovenstaande programma's aan te schaffen, maar ik ben een voorstander van freeware
.
Wat informatie over mijn situatie:
Aantal werkstations (4 pc's, 2 laptops) met wat hobby servers: een Novell 6.5 server en een Windows 2003 terminal server. Het zou mooi zijn als ik een programma voor de licenties op een Windows 2003 server zou kunnen draaien die ook de novell server kan scannen op licenties.
Met vriendelijke groet,
L. Aenar
Ik heb wel wat leuke programma's gevonden zoals:
Snow license manager
en
Centennial Discovery License Manager
Het ziet er erg goed uit, helaas zijn deze programma's niet freeware.
Mijn vraag is dus, is er ook freeware met ongeveer de zelfde functionaliteiten, zoals het afzoeken van het netwerk naar software die met licenties draait en of deze wel legaal zijn of niet.
Mocht dit er niet zijn zal ik overwegen een van de bovenstaande programma's aan te schaffen, maar ik ben een voorstander van freeware

Wat informatie over mijn situatie:
Aantal werkstations (4 pc's, 2 laptops) met wat hobby servers: een Novell 6.5 server en een Windows 2003 terminal server. Het zou mooi zijn als ik een programma voor de licenties op een Windows 2003 server zou kunnen draaien die ook de novell server kan scannen op licenties.
Met vriendelijke groet,
L. Aenar
Laatst bewerkt: