Licentie OEM versie Office Enterprise

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielleke

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Beste Helpmij leden,

Graag jullie hulp.

Ik heb eens een vraag over een licentie van een OEM versie van Office Enterprise.
Ik heb deze bepaalde versie in bezit en wil deze graag wegdoen. Op dze OEM versie was 1 licentie aanwezig. Ik heb de volledige Office verwijderd van mijn pc. Mocht ik deze cd aan een ander persoon toekennen kan hij deze versie nog gebruiken? Zoals ik hem kon gebruiken? OF zou dit niet meer gaan?

Kan iemand mij meer vertellen?
Bedankt!!

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt.
Je hebt de één pc versie OEM en je hebt de multipc versie Enterprise.

De manier waarop ik dit schrijf beantwoordt je vraag?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Nu zit ik ook even met de handen in het haar.:D
Kunt u misschien iets meer vertellen nog?

Zou er een probleem zijn als ik mijn versie aan een ander persoon overhandig?
Heb het hier niet over een kopie versie maar over de volledige OEM pakket (orginele cd en code) Heb op mijn computer alles verwijderd...

Theoretisch gaat dit niet lukken, want een oem versie is gekoppeld aan één pc en niet zomaar één pc, maar aan die ene.

Aan de andere kant is het mij al meerdere malen gelukt om een oem versie te verhuizen naar een andere pc waarbij dan idd. de versie op de oudere pc verwijderd werd (pc overleden / te oud / weggedaan)

In één geval had ik een activeringsprobleem, maar toen heb ik Microsoft gebeld. Op hun vraag of de software op meer dan 'één pc werd geïnstalleerd heb ik naar waarheid "Nee", geantwoord.
Zij vroegen echter niet of dat de pc was waarop het pakket de eerste keer geïnstalleerd werd, dus die vraag heb ik ook niet hoeven beantwoorden.

Ik kreeg een nieuwe activeringsleutel en toen was het weer geregeld..........

Laatst bewerkt:
Beste,

Bedankt voor je reactie.

Misschien merk ik nu pas dat mijn versie totaal geen OEM versie zal inhouden want heb deze gekocht een tijdje geleden. Zou het niet best kunnen dat het een versie is maar met 1 licentie.

Dan heb je mijn 1e bericht mogelijk verkeerd begrepen: een oem versie IS een één pc versie.

Zou mijn versie dan een OEM versie zijn?

Als ik deze kunnen kopen heb en op mijn pc heb kunnen installeren?
Heb even een kleine foto gedaan van het voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Dus hoef ik mij geen zorgen te maken. Heb deze software bij mij volledig verwijderdt en een ander persoon wil hem installeren zal dit geen problemen geven.:)

Hehe.:D

Super!!

Mag ik jou bedankten voor je spoedig antwoord en de nodige tijd voor dit topic.

Prettige avond nog.:)

Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan