Licentie windows 7 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janzoon

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Berichten
107
Hallo,

Ik heb een probleem: Ik heb een nieuwe PC besteld met Windows 7 Pro .
De PC werd afgeleverd met met een Originene BIOS CD, een kopie van de de NVIDEA kaart en een boekje van de BIOS.
Ik vroeg om de originele Windows 7 Pro CD, die was er niet bij. Toen ik de PC niet mee nam en niet betaalde
werd de volgende dag Twee CD's geleverd met de tekst geschreven op de CD Recovery DVD 1 en Recovery DVD 2.
Op een partitie van de HDD stond stonden drie directories D0, D1, Recovery en een onbekend aantal losse files.
Bij navraag wat dat allemaal betekende werd gezegd dat deze er niet op mochten staan.

Ik heb op een gegeven moment een hersinstallatie moeten maken, ben zelf vroeger IT'er geweest, en met de twee DVD's 1 en 2 de zaak weer opnieuw geïnstalleerd. Na installatie waren de partities verdwenen en dus ook de vernoemde directories en Files. De Boot record bleek beschadigd na heristallatie en ik wilde nu de DVD's 1 en 2 opnieuw gebruiken en dan alles formatteren om het probleem op te lossen.
Wat blijkt de eerste DVD 1 blijft hangen. De z.g. Recovery directory had ik bij aflevering in de vorm van een DVD moeten ontvangen nu was hij verdwenen.

Ik verzocht om alsnog om de Officiële Windows CD, die kreeg ik niet terwijl er achterop de PC de Originele
Sticker geplakt staat. De PC kon wel terug gestuurd worden en opnieuw ge�nstalleerd worden tegen betaling van 80,--.
Ik heb zelf een originele CD gekocht en die op de pC geïnstalleerd. Er rusten nu twee licenties op deze PC.
Ik heb het bedrijf gevraagd om mij de Originele PC met Licentie toe te sturen of het bedrag van 149,00 terug te storten.

Ik heb het bedrijf ook verteld dat zij op deze wijze PC's af televeren risico's lopen.

Ik ben van mening dat ik recht heb op een CD van Windows 7, omdat ik daar in eerste instentie voor betaald heb.

Ik wil graag weten van het Forum hoe zij daar over denken en hoe kan ik contact hebben met microsoft over dit specifieke onderwerp?.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:( Ik weet alleen maar dat als je PC met geïntegreerde windows koopt dat je bijna nooit ( of nooit ? :( ) een windows CD in de handen krijgt, maar wel af/en toe Systeem Recovery CD ( terwijl die ook geïntegreerd is ! ) en of een tijdelijke licentie van een anti-virus enz .. enz.
Daardoor koop ik ook nooit een PC met geïntegreerde windows zelf heb ik ook altijd liever een ( voor mijzelf ! ) originele licentie in mijn handen ...

een origine licentie krijg je zo :
DSC01021.jpgDSC01022.jpgDSC01023.jpgDSC01024.jpgDSC01025.jpgDSC01026.jpg
 
Laatst bewerkt:
Snap niet goed waarom je hem in "overige Windows versies" zet terwijl het toch duidelijk om W7 gaat. Ik heb hem even verplaatst en verzoek je vriendelijk hier voortaan op te letten, dank je wel :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Zonde dat je een Windows DVD hebt gekocht, deze kan je namelijk legaal downloaden als je de licentiesticker op de behuizing hebt zitten (zoals bij jou dus).
 
Ga volledig met @ROYONIX mee.
Als je hem voor het eerst aanzet, krijg je meestal een bericht om als eerste recover dvd's te maken.
Waarschijnlijk heeft de verkoper dat dus gedaan maar op een klunzige manier.

Bij navraag wat dat allemaal betekende werd gezegd dat deze er niet op mochten staan.
***koek, die heb je nodig als je hem terug wilt zetten naar de fabrieksinstellingen bij het opstarten middels een sneltoets. F3 o.i.d. Staat in de handleiding.

Het is dus zowel jezelf aan te rekenen als die klunzige verkoper die ook nog eens vastlopende recover dvd's brandt :confused:
 
Zonde dat je een Windows DVD hebt gekocht, deze kan je namelijk legaal downloaden als je de licentiesticker op de behuizing hebt zitten (zoals bij jou dus).

Hoe doe ik dat, dan ben ik uit de brand en wil niets meer met dat bedrijf te maken hebben.
 
Zet je vraag even op opgelost boven in de blauwe balk :)
 
Dat kan gewoon middels de digital river van microsoft zelf, zie hier voor bijvoorbeeld wat meer uitleg: klik

Hier is de directe downloadlink voor windows 7 professional 32bit Nederlands
Hier is de directe downloadlink voor windows 7 professional 64bit Nederlands

Dat zijn iso bestanden die je vervolgens dient te branden op een dvd of er zelf een bootable usb stick mee te maken ;)

Je geeft mij de directe URL, maar hoe kom je zover. Ik heb ook nog zo iets van een Windows office programma. Van he bestaan wist ik niet.
 
:) Maar heeft dan gedownloade versie ''Anytime Upgrade'' functie ook ???:confused:
 
Wat bedoel je hiermee en wat heeft het met mijn vorige vraag te maken?
 
:) Bedoelde ik mee ...mocht je ooit naar W8 willen..... via geintegreerde functie ''upgraden'' kan ook ...toch ??
 
@Janzoon
heb je niet in de gaten dat je bijna alle berichten dubbel plaatst? :eek:
 
Ik word hier goed geholpen, maar om met dit Forum om te gaan heb ik wel wat moeite zoals je ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan