Licenties

Status
Niet open voor verdere reacties.

corzilla25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
Hallo lezers,

Ik weet niet precies waar ik dit moet posten op het forum, dus doe ik eht maar hier.

ik moet voor de firma waar ik werk als vrijwilliger op zoek naar officiele windows licenties, het gaat om maximaal 10 pc's nu heb ik met de aanschaf van meerdere licenties geen ervaring en hoop dat iemand mij hierover meer info kan geven.
voorheen werkte ze altijd met linux, maar ze willen bepaalde software gaan gebruiken die alleen door windows ondersteund wordt.
nogmaals het gaat om maximaal 10 pc's waarvan sommige met maar 512MB Geheugen (wel allemaal pentium 4) maar wel wat oudere systemen.
ook beschikt deze firma over wat modernere pc's die zeker windows 7 ondersteunen.
Nu is mijn vraag voor welke windows kan ik het beste kiezen en weet iemand misschien hoe ik de licenties aan kan schaffen, en wat hiervan de kosten zijn?
ik heb al contact opgenomen met Microsoft maar wordt daar niet veel wijzer van.

mvg

Corzilla

Licenties zijn tegenwoordig een vak apart. Je vraag is dus ook niet zomaar te beantwoorden. Echter zijn er wel een paar algemene dingen te zeggen. Voor kleinere netwerken is het best een open license te nemen.

Het probleem gaat zijn dat er alleen nog Windows 7 leverbaar is. XP gaat niet meer lukken.

Andere vraag is of er ook Office gebruikt gaat worden?

Hebben de huidige pc's niet ergens al een OEM licentiestikker?

Een maatwerk advies kan ik wel geven, maar dat vereist dat ik ter plaatse kom kijken. Mocht dit interessant zijn, laat het me dan weten.

Beste RogerS,

dank voor je reactie

de pc's die er nu staan zijn pc's die er nu staan zijn allemaal gekregen, ene via sponsoring ander gewoon via bijvoorbeeld medewerkers.
office betreft een toekomstplan, voorlopig houden we het op open office.

waar het om gaat is een richtlijn als we bijvoorbeeld na een pc upgrade, dus snellere pc's (zelfbouw) maximaal 10 windows 7 licenties willen waar dit aan te schaffen is en wat de kosten hiervan zijn.

groeten

Duidelijk dit. Als je ze toch zelf bouwt dan kun je best gewoon Windows 7 OEM licenties kopen. Wil je ooit nog een netwerk met server bouwen koop dan wel de business versie.

Bedankt voor alle info, in het netwerk bevindt zich op het moment een server, deze draait oa een webserver en ftp server en hier staan aantal bestanden opgeslagen.

ik weet in ieder geval genoeg, bedankt voor de info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan