licht geknetter op audio cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Guus!

Ik heb al eens de mp3 files omgezet naar wav met wavelab. Ook die wav files klinken perfect. Het gebeurt dus echt bij het branden. De geluidskaart heb ik ook opnieuw geïnstalleerd. Mocht ook niet baten. Zou het m'n brander kunnen zijn? Wat ik toch ook nog maar ga proberen is branden op zo'n duur audio-schijfje.

groet

Poekie
 
Geplaatst door poekie
Wat ik toch ook nog maar ga proberen is branden op zo'n duur audio-schijfje.
Als dat het probleem ook niet oplost, blijft volgens Sherlock dus inderdaad alleen de brander nog over.
Laat je de mp3's door het brandprogramma converteren?
In dat geval zou je ook eens kunnen proberen ze eerst door wavelab naar wav te converteren en die wav's te branden.

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
Als dat het probleem ook niet oplost, blijft volgens Sherlock dus inderdaad alleen de brander nog over.
Laat je de mp3's door het brandprogramma converteren?
In dat geval zou je ook eens kunnen proberen ze eerst door wavelab naar wav te converteren en die wav's te branden.

Guus.

Dat heb ik óók al geprobeerd:(
(die waffies branden dus)
 
Het enige wat ik dan nog kan bedenken is kijken of je van iemand een brander kan lenen, die even i.p.v. je huidige brander gebruiken en kijken of dat het probleem oplost. Is wel een hoop gedoe, maar dan weet je het iig zeker.

Guus.
 
Ik heb nu zelfs de brander geflashed. Heeft ook al niet geholpen. Op zich zou ik nog wel garantie hebben gehad, ware het niet dat het een externe brander was die ik ontmanteld heb en ingebouwd. Op schijfjes die ik heb gebrand toen ie nog extern was is het geknetter ook aanwezig.
 
Dan wordt het tijd om eens hier te gaan kijken.
Gelukkig zijn ze niet echt duur meer.
Ik heb zelf een LG GCE-8520B 52 x en daar ben ik zeer tevreden over. In ruim een jaar slechts twee schijfjes mislukt.

Guus.
 
Lijkt me ook de beste oplossing. Ik heb nog eens gekeken en ik geloof dat ik 'm wel weer terug kan plaatsen in de externe behuizing zonder dat ze het zien. Er zat geen zegel op.:) Kostte toch 65 euro.

Bedankt voor het meedenken:thumb:

Poekie
 
Speel eens een geconverteerde Mp3 met Winamp af.
Vraag me niet hoe het kan,maar het verschil met Mediaplayer is aanmerkelijk........zeeeer veel beter.:8-0:
 
Geplaatst door apoe
Speel eens een geconverteerde Mp3 met Winamp af.
Vraag me niet hoe het kan,maar het verschil met Mediaplayer is aanmerkelijk........zeeeer veel beter.:8-0:

Zoals ik eerder al vermeldde; er is niets mis met de muziek op m'n pc. Niet met de mp3's noch met de wav's. Het probleem doet zich alleen voor met gebrande audio cd's.

Poekie

btw; ik speel alles af met Winamp
 
Geplaatst door poekie
Bedankt voor het meedenken:thumb:

Poekie
Graag gedaan. Ik hou wel van dit gepuzzel. :)
Ben overigens wel benieuwd of dit inderdaad de oplossing is, al kan het haast niet anders. Dus het zou leuk zijn als je nog een berichtje aan deze thread kunt hangen als je de brander vervangen hebt.

Guus.
 
Oke, tot het volgende probleem dan maar weer.:D

Guus.

PS. Ik mis dat brilletje. Of heb je nu contactlenzen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan