Licht zwart Scherm met muis op extern monitor

RJV83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2019
Goede dag,

Ik werk als interimmer met laptops van klanten. Thuis heb ik een eigen werkplek gecreëerd met een Dell Dockingstation D6000 en twee monitoren (ook van Dell). Privé heb ik een Acer-laptop en werkt alles perfect.

Als interimmer werk ik met verschillende laptops van klanten. De ene keer is het een Dell, de andere keer een Lenovo en soms een HP. De meeste laptops werken perfect met de thuisinstelling. Echter, nu heb ik een nieuwe opdracht en dus een nieuwe laptop, maar krijg ik mijn schermen niet werkend.

Als ik de schermen één voor één rechtstreeks via een HDMI-kabel op mijn werklaptop aansluit, werken ze prima. Helaas kan ik dan maar één monitor aansluiten. Zodra ik het scherm via HDMI of DisplayPort aansluit op mijn dockingstation (Dell D6000) en vervolgens via USB-C op de Thunderbolt-ingang, krijg ik een licht zwart scherm waarop ik de muis wel zie bewegen, maar geen venster naar toe kan slepen of het bureaublad kan zien.

Als ik op de menu-knoppen van het scherm druk, verschijnt het menu wél op het scherm. Heel vreemd. Wanneer ik vervolgens de USB-C-kabel van het dockingstation op mijn privé-laptop aansluit, werkt alles wel. Van de klant heb ik nu een HP Elitebook 860 G11 in bruikleen waar de monitoren het dus niet doen via de dockingstation maar wel rechtsstreeks met HDMI alleen ik wil graag al mijn schermen tegelijkertijd werkend hebben.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Je kunt eens proberen of het installeren van de DisplayLink drivers helpt. In al die docks zitten dezelfde chips namelijk.

Technisch gezien zou een Elitebook geen problemen moeten hebben met een dock.

Terug
Bovenaan Onderaan