Lichte antivirus plaatsen op Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantisskylab

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hallo,

Kan er iemand mij aanraden welke antivirus ik het best zou plaatsen op een PC desktop opdat de snelheid niet zou verminderen - zou het simpel willen houden...
Wat dachten jullie van Frisk Software F-PROT? of toch best naar Nod 32 ?

Is een Firewall nog nodig met deze beiden aangezien er ook Windows Firewall opzit ?

In beide programma's zit er ookde optie : detectie van malware of heuristic...

Thanks.

Dirk

Je naam gaat al aardig in de richting van de juiste leverancier.....:)

De Consumentengids bevestigde begin dit jaar wat ik al langer wist. Uit hun (beperkte) test bleek dat Avast! de systeembronnen nauwelijks belast. Samen met het feit dat je geen problemen met dit programma zult krijgen, lijkt mij dat een aanrader. Voor een echt ongestoorde werking zou ik de automatische updates uitzetten. Ik raad jou ook Spybot aan om met het onderdeel Teatimer de systeembestanden te bewaken zodat die niet kunnen worden aangepast zonder jou toestemming. Ook Spybot werkt zonder dat je daar last van hebt terwijl je stukken beter beschermd bent en je minder ongewenste programma's op je computer krijgt. Updaters en indexeerders liften vaak mee met andere programma's die je installeert en hinderen de werking zoals je weet. Spybot vraagt altijd toestemming als een programma in de opstart lijst wil staan of het register veranderd.

avastqt7.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan