Lichte viruscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

pity123

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
592
Hoi,

Ik gebruik al enkele maanden NOD Smart Security, nog nooit problemen mee gehad, maar de CPU gebruik is best hoog, en de werkgeheugen gebruik ook. Ik zoek dus een lichte anti-virus. Ik zat te denken aan AVG Internet Security.

Zijn er lichtere/betere anti-virussen? Of zal ik gewoon AVG nemen.

Groet,
 
Zelf heb ik avg en ik heb er nooit problemen mee..
ook gebruikt hij bij mij niet meer dan 20 mb aan ram bij mij
verder nooit een virus gehad dus ik zou zeggen doe avg! gratis en goed
anders kan je ook microsoft essentials nemen
 
avast

hoi allemaal gebruik geen avg dat is het ergste van alle antivirus software gebruik avast dat is het lichtste van het aler lichtste footprint antivirus
 
@computerhelper ik heb Avast van 2010 tot januari 2012 gebruikt. En het gebruikt gewoon teveel werkgeheugen. AVG is minder.
 
Hoi,
Norton Internet Security, gebruikt ook weinig werkgeheugen.
& Heeft maar 2 processen draaien.
 
Norton gebruikt volgensmij een van de meeste aan werkgeheugen. Op m'n vorige laptop stond norton standaard geïnstalleerd, gebruikte ERG veel werkgeheugen en CPU op de achtergrond. Ik denk dat ik AVG neem, en kijk hoe het draait.

Ik zet deze topic dus dicht :D
 
Ok,
Das jou mening natuurlijk, naar mijn mening gebruikt Norton Internet Security weinig geheugen.
Maar dat kan ook aan mijn pc liggen. (Snelheid ect.)
 
Het is onzin om alleen maar te kijken naar het geheugengebruik en CPU gebruik en aan de hand van die informatie te oordelen dat een AV licht werkt of niet. Wanneer je dat doet begrijp je er niet zoveel van.
Ten eerste gebruiken sommige AV's slechts weinig van het normale RAM geheugen en wordt een groot deel opgeslagen in het virtuele geheugen (een stukje van je harddisk) of soms wordt het nog verder verborgen zodat je het niet eens ziet in taakbeheer.
Ten tweede werken de verschillende AV's ook heel verschillend en zal de ene AV veel minder van het systeem vragen om bijvoorbeeld een *.dll bestand te scannen dan een andere AV.

Wanneer AV van merk A prima werkt bij iemand wil dat nog helemaal niet zeggen dat AV van merk A ook prima werkt bij een ander. iedereen heeft andere software/hardware waardoor het eigenlijk onmogelijk is om te zeggen dat product A of B of C de beste keus zal zijn voor een ander.

Probeer een paar verschillende AV's en zorg ervoor dat je ook echt alle restanten van de laatste AV hebt verwijderd voordat je een andere AV gaat proberen. Pas daarna moet je gaan kijken naar de testresultaten van diverse betrouwbare testers en een keuze maken welke AV het meest geschikt is voor jouw systeem.

Tip: Probeer eens aan een volledig testrapport te komen van VirusBulletin. Daar staat, naast erg veel info over de detectie, ook veel meer informatie in over de performance van de geteste AV producten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan