Lidl Laptop Vs. Hp Pavilion 8148

Status
Niet open voor verdere reacties.

R@cingboy

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2002
Yuw,

Ik sta op het punt een laptop aan te schaffen. Mijn oog was gevallen op de Hp Pavilion 8148
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/n...7-499341-499341-499341-12150142-38838999.html
De prijs van deze laptop is €1500

Nu hoorde ik daarnet echter dat er volgende week in de Lidl ook een laptop verschijnt voor slechts €999:
http://www.lidl.be/be/index.nsf/fi/c.o.oow.20050913.p.Notebook_Traveller

Nu ben ik dus compleet aan het twijfelen geslagen. De voornaamste struikelblokken zijn:
-15inch Vs. 17inch scherm, Alhoewel dit nu niet heel belangrijk is voor mij.
-Processor: AMD Vs. Intel Pentium: Is een AMD aan te raden? Of kan ik het best bij Intel houden?!
-Het feit dat de 2e een Lidl-merk is, terwijl Hp dan weer een gerenomeerd merk is waar ge toch wel zeker zijt van kwaliteit, bij Lidl is het toch altijd bang afwachten denk ik...
-Bij de laptop van de Lidl zijn dan wel weer leuke extra's zoals tv-tuner, gratis optische muis, geluidskaart met digitale uitgang (handig voor mij, aangezien ik mij bezig houd met dj-software)

Ik zou dus echt niet weten voor welke ik wil gaan. Bij de HP ben ik volgens mij wel zeker van kwaliteit, en heb ik een 17inch-scherm, maar dan mis ik wel de extra's die de Lidl-laptop heeft... En het is natuurlijk ook een verschil van €500, wat toch niet niks is he... :)

Dusja, wat kunnen jullie mij aanraden? :)

Mja.... 500 euro is best veel geld, en bij die pc van Lidl krijg je inderdaad wat meer toeters er bellen.
Je zal dus moeten afwegen of je voor kwaliteit gaat of kiest voor de extraatjes. Qua prestaties zal het niet veel uitmaken.

Daarmee is overigens niet gezegd dat die Lidl pc slecht is hoor... maar puur op gevoel zou ik toch voor de HP gaan.

Oei, voor 500 Euries verschil??
Ik zou dan eigenlijk voor de Lidl gaan!!
Ook nog eens 3 jaar garantie......
Mooi apparaat hoor:love:

Laatst bewerkt:
Ervaring met lidl pc

Hoi R@cingboy,

Ik heb ervaring met een laptop van de lidl.
werkt goed en wat betreft de service van lidl heb ik ook geen klagen.
kleine probleemjes die ik had met b.v. mij muis en mijn netwerkkaart (weigerde iedere dienst na 4 weken) zijn perfect opgelost. (nieuwe muis en netwerkkaart)

als ik nu dus een laptop zou moeten kopen wist ik het wel; ging mooi voor die van de lidl.
kan je die 500 euries weer ergens anders aan besteden.

gr.
Koen

Laatst bewerkt:
Ik haal binnenkort ook die laptop van de lidl, 3 ghz 512 mb ram enz enz.

Jammer dat er geen 1 gig inzit, maar 512 is voorlopig ook nog wel even genoeg, het hoeft ook geen desktop vervanger te worden.

Het enige waar ik mee zit is de accuduur, ik wil wel een laptop die minimaal 2 tot 3 uur op de accu meegaat als ik hem niet stress (Gewoon tekstverwerken, PHP etc). Zou dat lukken?

Het betreft deze >> http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050912.p.Notebook3000

Geplaatst door BrEeZeR
Ik haal binnenkort ook die laptop van de lidl, 3 ghz 512 mb ram enz enz.

Jammer dat er geen 1 gig inzit, maar 512 is voorlopig ook nog wel even genoeg, het hoeft ook geen desktop vervanger te worden.

Het enige waar ik mee zit is de accuduur, ik wil wel een laptop die minimaal 2 tot 3 uur op de accu meegaat als ik hem niet stress (Gewoon tekstverwerken, PHP etc). Zou dat lukken?

Het betreft deze >> http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050912.p.Notebook3000

Strange, de laptop in mijn link heeft betere specificaties dan die van u, maar is wel meer dan €100 goedkoper?! :confused:

Als ik hem in Belgie kon halen zou ik het doen, maar een azerty toetsenbord lijkt me niet echt handig hier in Nederland, al kan ik er wel snel blind mee typen.

Geplaatst door m@rio
Verschil tussen Nederland en België

Ik dacht dat er in Nederland juist minder BTW betaald moest worden, dus dan zou hij in Nederland normaal toch goedkoper moeten zijn he?

Nuja mij maakt het ook niet zoveel uit, zolang ik hem dinsdag ook maar effectief aan die prijs meekrijg ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan