Lidmaatschap en inschrijvingsdatum aangeven in ledenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

andyr74

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
181
Voor een vereniging werden de ledenlijsten tot nu bijgehouden in excel. Ieder jaar werd een nieuwe lijst gestart en werden de leden toegevoegd.
Nu zou ik dat willen verwerken met acces. Dit lijkt me handiger gezien acces toch een database is en excel niet.
Eventueel zou ik de vorige paar jaar ook toevoegen voor de volledigheid.
Per lid moet onder andere aangegeven worden of hij dat jaar lid is/was en wanneer zijn ingeschrijving voor dat jaar was.
Ik heb nu een aantal checkboxen aangemaakt. Eén per jaar met daarnaast een datumveld, ook één per jaar. Ik heb nu een checkbox en datumveld voor voorlopig reeds 2005 tem 2009. Dus al 5 chekcboxen en 5 datumvelden. Maar met dit systeem moet er ook ieder jaar een nieuwe checkbox en datumveld bijgevoegd worden. Het formulier dit ik heb waar je de gegevens van een lid kan invullen zou dus ook ieder jaar moeten aangepast worden met een nieuw jaartal.

Bestaat er een andere manier om dit te realiseren.
 
Je zou kunnen werkene met 2 tabellen:

Tabel leden (Gegevens van de leden)
Tabel lidmaatschap (Gegevens inzake het lidmaatschap)

Dan kun je werken met een 1 op veel relatie en hoef jej je formulier niet aan te passen.

mvg
Charles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan