Lieve mensen! Hoe maak ik een webshop, graag uw adviezen en richtlijnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hayza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hayza

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2013
hallo beste mensen,

Ik ben een jongen en wil een webshop. Ben echt A-computer weet niks ervan. Heb het ene en andere proberen uit te zoeken en ben tot de ontdekking gekomen dat je een pakket moet nemen en een webhost. Alleen het aanbod is zo groot en weet niet welke ik moet nemen. wie kan mij hierin een mooi en duidelijk advies geven in de vorm van een verhaal welke stappen ik precies moet ondernemen.

Stap 1;
Stap 2 :
etc etc

Het is puur als hobby en weet al wat ik wil verkopen, dat is de vraag niet voor alle duidelijkheid.

Alvast hartsikke bedankt

welkom op helpmij.

dat is moeilijker dan je denkt,
je hebt speciale software om dit te kunnen, ecommerce heet dat, electronische verkoop dus.
zelf heb ik magento gebruikt. je kunt dit downloaden en dan uploaden maar volgens mij
lukt dit bij geen een gratis host. sommige providers kunnen dit ook al standaard leveren bij een pakket
en betaal je bijv. de eerste jaar of in 1x iets meer als normaal.

dat wat jij zegt over pakket en webhost denk ik dat je bedoeld om de site online te kunnen zetten..
dat heb je inderdaad nodig. en sommige zoals ik net al zij webhost bedrijven hebben standaard al magento of oscommerce
die je kunt downloaden als je bij hun je site host.

Hey Hayza,

Een goedkope host is www.one.com heb je voor een luttel bedrag een jaarlijks account en domein.
Als webwinkel heb ik altijd mijn webwinkel 5 gebruikt..Werkt erg makkelijk en erg overzichtelijk. je kunt hem aanschaffen, maar denk dat ze via een torrent ook wel te downloaden zijn.

groet Wesley

hey wesly ,

Bedankt voor je advies. Alleen vraag ik mij af welk pakket ( hoeveel gb ) het meest geschikt is voor mijn webshop. Ik begrijp dat de mate van je activiteiten het aantal benodgde gb bepaalt. Alleen weet ik niet hoeveel activeiten/dataverkeer per gb mogelijk is? Weet jij of iemand anders het antwoord op deze vraag

Hoi Hayza,

Ik gebruikte voor mijn webwinkel altijd gewoon de goedkoopste bundel van 5 Gb.
Mijn websites werkten altijd perfect en waren snel genoeg ( meer dan snel genoeg)
Ik zou in ieder geval voor de goedkoopste gaan, je kunt hem ten alle tijden upgraden!

je kunt je website laten testen via de volgende link: http://www.gomez.com/website-performance-test/adwords-netherlands/?gclid=CM3cm7_XsLUCFUvHtAodzgEAMA
hier kun je je snelheid en dataverkeer laten testen

volgens mij kun je ook bij metatags.nl je snelheid laten testen, maar daar kun je ook je bekendheid van je site omhoog krikken d.m.v. de juiste metatags te gebruiken

Hopelijk heb je iets aan deze info!

groeten Wesley

Bedankt Wesley,

Ik heb veel aan je advies. Ik ga zoals jij zei via one.com een domeinnaam en host opvragen.

En via torrent webwinkel5 downloaden, allemaal lekker goedkoop.

Hoe zit het betalingsysteem van een webwinkel in elkaar trouwens?

Je moet dan webwinkel5 pro downloaden...dan kun je ideal in je webwinkel plaatsen.

Eerst moet je inderdaad een website maken en dat kan via een eCommerce zoals OpenCart die gratis is en daarmee kun je de website ook beheren.

Vervolgens moet je website hosten dat kan je zelf doen, maar als je er niet veel verstand van hebt en snel je website online wilt hebben kun je webhosting en een domeinnaam aanschaffen bij bijvoorbeeld HostBeats of Versio.

Daar zie je staan Schijfruimte dat is de ruimte voor je database en website (dus al je producten en de gebruikers), dat ligt er dus een beetje aan hoe groot je website is.

Ook zul je op moeten letten op je dataverkeer je website zal x aantal kb/mb verbruiken per bezoeker en hoeveel pagina's die bezoekt, dit ligt er heel erg aan hoe groot je website is (plaatjes zullen veel verbruiken bijvoorbeeld). Bij hostbeats heb je voor €5 per maand een domeinnaam en ongelimiteerde schijfruimte en dataverkeer.

Zo ie zo moet je opletten dat ze PHP (5.x) ondersteunen, want de meeste ecommerce CMSen zijn in PHP geschreven en gebruiken MySQL als database.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan