Lifebook E6520 Fujitsu-Siemens

Status
Niet open voor verdere reacties.

GZwart

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2005
Probleem: lifebook start op met drie beepjes: lang-kort-kort. Navraag bij Fujitsu blijkt dat dit de code 098H zou zijn met de melding Search for option Roms, one long two short beeps on checksum failure.

Het scherm toont niets en de schijf wordt niet aangesproken. Beide geheugen modules om en om verwijdert (128mb en 64mb) zelfde resultaat. Memtest 86 uitgevoerd geen foutmeldingen. De laptop heeft een Phoenix Bios 1.36 , 11/30/1999 Bios update is niet meer beschikbaar. Wie o wie kan mij helpen.

Nou het is laat geworden afgelopen nacht. De laptop volledig uit elkaar gehaald en geconstateerd dat de drie draadjes die de verbinding verzorgen naar de infraroodpoort in het scherm defect waren. Connector bleek helemaal vast te zitten in zijn aansluiting en met geen mogelijkheid te verwijderen. Uiteindelijk de connector van de printbanen los gesoldeerd en er drie platte flatkabeltjes op gesoldeerd (dit heeft een hoop tijd gekost). Daarna de verbinding naar het moederboard hersteld en laptop in elkaar gezet=> hij werkt. Conclusie: de foutmelding vind ik te vaag om duidelijk te verschaffen dat het hier om de infrarood lezer ging. De lezer is geen Rom, de informatie kan namelijk bidirectioneel getransporteerd worden.

Voor nu beschouw ik dit probleem als opgelost. Doe er je voordeel mee.:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan