Liggend streepje springt niet in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike1993

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Beste,

sinds enkele weken werken de opsommingstekens op onze Word niet meer. Wanneer ik vroeger een '-' typte en op spatie drukte, sprong dit teken, zo als de meeste wel weten, een stukje naar rechts.
Dit gebeurt echter niet meer. Nu komt er dus gewoon een spatie achter te staan.

Wie kan me helpen om die weer te automatiseren? Wanneer ik op de knop 'opsommingstekens' klik en via deze weg een liggend streepje plaatst, springt deze wel in en is er dus niets mis. Maar hierdoor kan je dus niet gewoon blijven typen, wat toch wel vervelend is.

Alvast bedankt,

Groeten.

[EDIT:] Het gaat om een 2007-versie.

Laatst bewerkt:
Over welke Word versie hebben we het?

Uh... hier in Word 2003 werkt het niet zoals jij het schrijft, maar op de volgende manier:
Je typt een - teken, een spatie, en dan de tekst erachter en (pas) als op Enter wordt gedrukt maakt hij er een ingesprongen/opgesomd geheel van.

Kijk eens of mijn 'methode' bij jou werkt?

EDIT, toevoeging: De optie die je beschrijft staat in Word 2003 aan te zetten onder: Extra -> AutoCorrectie opties -> tabblad "Auto Opmaak tijdens typen" -> vinkje aanzetten in: "Automatische opsommingstekens"

Tijs.

Laatst bewerkt:
...
Kijk eens of mijn 'methode' bij jou werkt?

Die methode van hoe jij het bedrijft werkt ook niet.

EDIT, toevoeging:
... . Extra -> AutoCorrectie opties -> tabblad "Auto Opmaak tijdens typen" -> vinkje aanzetten in: "Automatische opsommingstekens" ...

Het gaat in mijn geval om de 2007-versie. Maar hierin vind ik nergens 'Extra'? Is het in deze versies anders benoemt? Of heb ik er overheen gekeken?

Gr,

Bestand -> Opties -> Controle -> knop AutoCorrectie-opties -> tabblad "AutoOpmaak tijdens typen" -> aanvinken: "Automatische opsommingstekens"

Dit is voor Word 2010, maar zal in Word 2007 wel precies hetzelfde zijn en lijkt verdacht veel op wat ik al eerder schreef over Word2003. Had me zo voor kunnen stellen dat je de optie zelf wel in Word 2007 had kunnen vinden a.h.v. mijn vorige posting... :rolleyes:

Tijs.

@dnties,
Oké, heb het gevonden. Ik had al wel enkele keren gezocht in het venster 'Opties', maar heb het nooit gevonden vreemd genoeg, want nu ik het zo bekijk zat het zeker niet verstopt :confused: .

Maar hartelijk bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan