• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Liggende paginanummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fileaxx

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Hallo,

Onlangs heb ik een document gemaakt waarbij is Excel én Word documenten heb gebruikt. Sommige van de Excel bestanden bevatten grote tabellen die liggend moeten worden afgedrukt. Het afdrukken zelf is geen probleem, maar de paginanummering loopt niet door.

Ik heb geprobeerd om alle documenten in MS Binder te verwerken, maar ook dan gaat de paginanummering van de liggende tabellen niet door. De nummering van de staande tabellen werken dan wél.

Iemand suggesties hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb al lang op internet gezocht maar ben schijnbaar de enige met dit probleem..

Bij voorbaat dank,

Richard

Richard

probeer eens of je eruit komt via deze pagina:

ga naar mijn site, dan naar Excel, dan naar VBA-code, dan "Paginanummers zetten".

Al zal dat enkel voor Excel werken.

Wigi

Bedankt voor de snelle reactie.

Helaas is dit geen antwoord op mijn vraag. Het probleem in mijn geval is dat de tekst liggend op papier moet komen te staan maar het paginanummer staand. Jou site geeft alleen een snellere manier van paginanummering maar, voor zover ik weet, geen oplossing.

Andere suggesties ?

Groet,

Richard

Ik neem aandat het document in Word is gemaakt waar je Excel-tabellen in gebruikt.
Kun je deze Excel-tabellen eventueel als plaatje inlezen? Je zou ze dan in Word kunnen draaien.

Een simpel voorbeeldje erbij maakt het gemakkelijker om een oplossing te zoeken.

Ik neem aan dat het document in Word is gemaakt waar je Excel-tabellen in gebruikt.
Kun je deze Excel-tabellen eventueel als plaatje inlezen? Je zou ze dan in Word kunnen draaien.

Een simpel voorbeeldje erbij maakt het gemakkelijker om een oplossing te zoeken.

Jan,

Eén antwoord volstaat niet? ;)

De tabellen zijn in excel gemaakt. Een voorbeeld zal moeilijk gaan aangezien het een begroting bevat en dat is vertrouwlijke informatie ..

@rdg1314: En beide op exact dezelfde tijd, wat normaal gesproken niet mogelijk is. Pakte de eerste keer niet en met de tweede keer klikken wel. Even later stond het er twee keer. ???

@Fileaxx:
Probeer het volgende eens:
Markeer je tabel in Excel en kies kopiëren.
Ga naar Word.
Kies in het menu, bewerken, plakken speciaal.
Markeer plakken en kies daan voor Afbeelding ("enhanced" metabestand) en klik op OK.
Zorg dat je de werkbalk tekenen in geactiveerd hebt (Staat vaak standaard onderin).
Klik nu een keer in de afbeelding, zodat deze geactiveerd is.
Kies vervolgens in de werkbalk tekenen voor Tekenen, Draaien of spiegelen en dan voor 90 graden linksom of 90 graden rechtsom, afhankelijk van hoe je het wilt hebben.

Je kopteksten, paginanummering, etc. van Word loopt nu gewoon door.

Bij wijzigingen in je Excel-sheet moet je de acties wel opnieuw uitvoeren, want doordat het een plaatje is geworden wordt dit niet meer bijgewerkt.

Succes

Wauw, mooi bedacht!

Alles ging goed totdat ik hem niet kon draaien .. die mogelijkheid is uitgeschakeld zeg maar, kan ik helaas niet gebruiken.

Toch bedankt!

EDIT: Ik heb nog geen oplossing en antwoorden zijn nog steeds welkom. Ik kan het helaas niet meer gebruiken voor mijn werk. Toch blijf ik nieuwsgierig :)

Laatst bewerkt:
Welke officeversie gebruik je?
Ik heb het eerst uitgeprobeerd in Office2003 voordat ik het hier postte en dat lukt prima.
Door windows-metabestand te gebruiken lukte het ook, maar dan werd bij het draaien de tekst vetter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan