Lightscribe Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo Allemaal,

Ik zoek een een alternatief voor Lightscribe software voor Linux 14 Nadia.
Ik heb geprobeerd voor ligtscibe te installeren dat is wel gelukt kan hem niet openen omdat er geen toepassing in de map staat.

Ik heb al google maar kan niks vinden.

Ik heb het .deb bestand van deze site gedownload met eerst nog een andere pakket wat ik ook op de site staat volgens mij is dat inderdaad geen applicatie.
http://www.lightscribe.com/downloadsection/linux/index.aspx?id=1374

Ik heb gedownload van de site wat je mij opgeeft maar dat is een Tar bestand die ik sowieso al niet kan installeren elke regel die in install bestand werkt niet op mijn pc.
is dat programma niet als .deb bestanden te downloaden die werken wel

Laatst bewerkt door een moderator:
@Rene1979 ,

Ik heb je berichten samengevoegd, als er nog niemand gereageerd heeft kun je hiervoor de knop bericht aanpassen gebruiken.

Heb hem zojuist toch op mint-14 geinstalleerd:

tar gedownload naar mijn home/Downloads

nieuwe dir test.. vervolgens alle files van de tar file in test gedumped. Vervolgens ga je naar je console:

cd /Downloads/test/src
mkdir build
cd build
sudo apt-get install qt4-dev-tools cmake
cmake ..
make
sudo make install

vervolgens wordt de executable netjes geplaatst en kun je de test dir weer weggooien. Deb package is makkelijker maar die is er helaas nog niet voor dit project. programma werkt en start wel, maar heb geen lightscribe brander dus kan niet instaan voor correcte werking verder.

Krijg een error bij cmake .. (CMake Error at cmake/FindDbus32.cmake:51 (MESSAGE):
Could not find dbus
Call Stack (most recent call first):
lscribed/CMakeLists.txt:21 (FIND_PACKAGE)

Dit pakte hij ook niet zo cd /Downloads/test/src
ik heb de map geopend in terminal dat ging maar dat komt bovenste error

Laatst bewerkt:
die error krijg je als je cmake uitvoerd buiten de directory "build". (zie stap 2 en 3) Voor de directory moet je uiteraard kijken naar je eigen situatie. Zoals ik aangaf heb ik bij mij de "tar" in "\home\<user>\Downloads\test gezet. maar de directory kan je natuurlijk zelf bepalen. Waar je de tar ook uitpakt zit er een subdirectory "src" in. daar moet je in gaan, een directory build aanmaken, in die directory gaan en dan CMAKE uitvoeren.

Ik heb hem de zelfde situatie staat zoals jij het gedaan en bij staat hij ook gewoon \home\rene\Downloads\test.
Deze regel pakt hij niet in mijn terminal cd /Downloads/test/src ik ben naar de map test gegaan rechtermuisknop openen in terminal gedaan dat is dat zeker niet goed.

Cd commando werkt niet in terminal

Laatst bewerkt:
cd commanda werkt wel, maar je moet wel "/" gebruiken niet "\" maar het is relatief van waar je begint.

als je de terminal opstart bevind je je als het goed is in home en dan wordt het:

cd Downloads
cd test
cd src

Ik heb hem gevonden stond een andere mapje als wat terminal aangaf ik ga nu proberen of het werkt

Laatst bewerkt:
Dat is vreemd, bij mij staat hij daar. je kunt natuurlijk altijd even zoeken naar qlscribe, maar bij mij staat die netjes op die locatie. in de terminal:

cd /usr
cd local
cd bin
ls -al

daar staat geen qlscribe?

Tekst kan ik maken maar hij vind mijn dvd branden niet om te printer hij geeft dbus error aan.
Ik heb wel een lightscribe brander.
De driver van de site van lightscribe heb ik geinstalleerd

Je hebt gelijkt staat er in en op mijn buroblad
De dvd speler werkt wel kan branden en dvd's afspelen maar niet printen

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan