Lightscribe probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Mijn nieuwe brander(LG GSA-H50L) wordt in Windows Vista niet als deze brander herkent.

In apparaatbeheer zie ik HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H50L ATA DEVICE staan.

Nu werkt alles gewoon, echter Nero herkent de brander niet als lightscribe zijnde.
In het lightscribe menu staat er geen brander.

Is er voor de brander een aparte Vista driver te verkrijgen?

Heeft Nero de brander wel herkend onder, bijvoorbeeld, XP? De oudere Nero versies kunnen niet met LS omgaan.

Alles in Nero werkt prima onder Vista.Nero versie 7.8.5.0
Maar ik zal deze er eens afgooien, en de Nero installeren geleverd bij de brander.

Je moet voor windows versie vista Nero 7 premium reloaded gebruiken.

Ik heb zelf hetzelfde probleem. Deels opgelost maar branden doet ie nog niet.
Ik heb denk ik een jaar geleden een BenQ DVD en lightscribe brander gekocht en deze werkte prima op mijn oude xp-systeem.

Aantal schijfjes gebrand, maar met het komen van vista een nieuwe PC.
De brander werd wel herkend op vista maar met het installeren van Nero 7 kon ik de optie lightscribe niet meer vinden. Die functie kun je downloaden van www.lightscribe.com
Dan komt de functie van lightscribe er weer bij te staan. Je krijgt dan een control panel voor je lightscribe, alleen was het probleem bij mij zo dat hij geen lightscribe hardware kon vinden.

Gezocht en uit eindelijk kwam mijn vader met het idee om de hardware te verwijderen bij Apparaatbeheer. Computer opnieuw opstarten en ja hoor komt er mooi mijn BenQ brander in dat lightscribe panel te staan. Opnieuw geprobeert om een schijfje te branden, wilt Nero de schijfjes niet herkennen. Terwijl deze hetzelfde zijn als die ik gebrand op het xp-systeem.

Mischien kun je nu wel een stapje verder komen of is het nu bij jouw wel helemaal opgelost.

Grz Daan

Hoi. Je moet eerst een soort stuurprogramma installeren.
Dat maakt verschillende programa's, zoals Nero 7 Reloaded, of wat ik gebruik: SureThing CD Labeler, compitabel.
Vreemd genoeg wordt deze rommel niet standaard bij de meeste LightSribe-brandertjes geleverd, en aangezien
het maar een 'extraatje' is, bieden de meeste fabrikanten er ook nog eens geen ondersteuning voor.

Kortom, je mag het bekijken.
Mail me op melvin@phonesound.nl, en ik stuur je het miniprogrammaatje!

1. LightScribe enabled CD/DVD recorder
2. LightScribe compatible CD/DVD
3. Nero 7 or Nero 6 Reloaded (Nero 6.6.0.8 or later version installed)
4. LightScribe Host Software must be installed. It can be downloaded from our website: http://dl1.nero.com/LS_HSI.EXE :D :D :thumb: :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan