Ligt dit aan mijn moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radio5site

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
73
Gisteren wou mij pc niet meer opstarten,
zijn ventilator en voeding werkt nog perfect maar opstarten doet hij niet.
alleen zo'n oranje lampje (dat brant als hij nadenkt) brand heel de tijd, voor de rest doet hij niets. Wat kan ik doen??:)
 
Als je eerder een opstartdisk hebt gemaakt zou je hiermee eens kunnen proberen om de computer alsnog op te starten en te kijken of je door middel van het terugzetten naar een eerdere hersteldatum de zaak weer aan de wandel krijgt.
 
Als je eerder een opstartdisk hebt gemaakt zou je hiermee eens kunnen proberen om de computer alsnog op te starten en te kijken of je door middel van het terugzetten naar een eerdere hersteldatum de zaak weer aan de wandel krijgt.

Dat lijkt me een beetje moeilijk wanneer de pc niet opstart...

@TS
Toevallig de laatste keer dat de PC werkte iets veranderd? Nieuwe/andere hardware geplaatst, rare meldingen gezien, eerder vreemde problemen gehad?
 
neen, ik heb het nog al eens voor gehad dat hij niet wou opstarten, maar ik heb hele tijd opnieuw proberen opstarten en toen ging hij weer wel
 
Kreeg je dan nog foutmeldingen op je scherm te zien?
Zoniet, dan denk ik in eerste instantie aan een probleem met de voeding.

Heb je de mogelijkheid om deze door te meten?
Of probeer het eens met een andere voeding!
 
er is niets met de voeding, die draait nog perfect,
ik heb wel gehoord dat deze moederboren shnel kapot gaan
Mijn pc is van AOpen
nee, ik heb ook geen foutmeldingen gehad.
 
er is niets met de voeding, die draait nog perfect,

Hoe weet je dat de voeding nog perfect draait dan? Omdat je een fannetje ziet draaien en een lampje ziet branden die nagenoeg geen stroom gebruiken??
Dat zegt helemaal niets over de toestand van de voeding hoor!

Het is bij een voeding niet zo dat deze het OF wel OF niet doet helaas.
Een voeding kan het op het oog wel doen maar toch lang niet meer voldoende stroom geven om een systeem op te starten en draaiend te houden.
We hebben het dan over een brakke voeding en ik denk dat jij dat probleem hebt.
 
misschien ben je hier ook iets mee,
er brand ook nog een klein LED lampje op het moederbord.
Het zou wel eens goed kunnen zijn dat het aan de voeding ligt.


Kan ik via iets te weten komen wat écht de oorzaak is?
Bedankt alvast voor de reactie's:)
 
Zoals ik al eerder gezegd heb, door de voeding door te meten of even een andere te proberen!
 
Mijn probleem is (hopelijk) opgelost.
Ik heb even de compressor genomen en even op het moederbord gespoten. Er zat niet veel stof op maar ik heb nog al eens gehad dat hij niet wou opstarten vanwege het stof.

Bedankt,,

Radio5site.:)
 
Beste,

Nu had hij weer het zelfde probleem.
Ik heb nu een andere voeding geprobeerd. toen ik vroeger (met de oude voeding) mijn pc aanzette brandde het LEDje zachter dat dan hij moet branden. Nu met de nieuwe voeding heb ik dat kunnen verhelpen en nu brand het lichtje even sterk dat hem aan of uit staat.

Maar nu heb ik eigenlijk nog altijd hetzelfde probleem. Hij wil niet opstarten.
computer.JPG


Dit is het eenigste wat hij doet en een minuut later dat hij aanstaat gaat het oranje lichtje ook zomaar uit!:confused::eek:


Vriendelijk groet..

Radio5Site:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan