ligt het aan de voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen01

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Berichten
30
Hallo,

Mijn computer een p4 3,0 met 2 gig ddr en een geforce 7800gs + wat extra fans en Asus mobo doet de laatste tijd nogal vreemd.
Ik verdenk de voeding maar ik weet het niet zeker.
Het is een 350Watt voeding van een onbekend merk, voeding kostte rond de 20 a 25 euro.
De computer vertoont 2 kuren namelijk:
Het opeens uitschakelen zonder aanleiding, alsof de stroom uitvalt :)
Het scherm bevriest zonder enige aanleiding (ik zet windows aan en doe voor de rest niks, hij kan dan dus vastlopen of schakelt zichzelf in 1x uit)
Zijn dit signalen dat mn voeding gaar is?

if so dan vervang ik mn voeding natuurlijk en dan het liefst iets van kwaliteit, ik heb deze op het oog:
http://www.databyte.nl/dcc/index.htm en dan met name de coolermaster modellen
of http://www.pczaak.nl/catalog/default.php?cPath=1_150_309
Zijn dat kwalitatief goede merken, coolermaster en zalman?
Wat voor wattage raden jullie mij aan, rond de 350 of 450 Watt

bvd!
 
400 Watt is ook prima, die stond er niet bij, en bij een goed merk zou 350 Watt ook kunnen werken, maarz zou toch maar iets hoger nemen.

Is de PC overigens stofvrij?
 
400 Watt is ook prima, die stond er niet bij, en bij een goed merk zou 350 Watt ook kunnen werken, maarz zou toch maar iets hoger nemen.

Is de PC overigens stofvrij?


ja hij is gecasemodded, dus zo schoon alst maar zijn kan.
Het oog wilt ook wat :)
Maar kan ik ervan uitgaan dat het de voeding is ?
 
Dat kun je alleen controleren door een andere.

Kan natuurlijk ook nog een virus zijn, het geheugen, of een probleem met de grafische kaart, als het beeld bevriest, of een driverprobleem, te ontekken door in veilige modus te werken, als het daar niet gebeurd, een driverprobleem.

Het wordt toch een kwestie van deduceren, dingen uitsluiten, dus.
 
Heb hier iets soortgelijks gehad,alleen startte de pc hier vanzelf weer opnieuw op.
Bij mij lag het aan de 12 volt van de voeding,deze fluctueerde enorm(spanning liep naar beneden.)
Je zou sisoft sandra kunnen installeren om te zien wat jou voedingsspanning doet.
Succes !
 
Dat kun je alleen controleren door een andere.

Kan natuurlijk ook nog een virus zijn, het geheugen, of een probleem met de grafische kaart, als het beeld bevriest, of een driverprobleem, te ontekken door in veilige modus te werken, als het daar niet gebeurd, een driverprobleem.

Het wordt toch een kwestie van deduceren, dingen uitsluiten, dus.

Al gedaan denk ik
- geformatteerd + schone installatie drivers en windows
- andere geheugenmodules
- Andere videokaart
ik was toch aan upgraden toe ......
Dit alles mocht helaas niet baten :(
 
Het probleem hoeft niet perse aan de voeding te liggen. Het kan, maar hoeft niet.

Ik heb ooit eenzelfde probleem gehad. Op mijn eigen pc en op een pc die ik ooit moest repareren. Op mijn pc was het volgende aan de hand:
de koelpasta op mij processor moest worden vernieuwd en heb toen gelijk ook in de BIOS de max temperatuur verhoogd.

Op die reparatie-pc was het volgende aan de hand:
De eigenaar van de pc had ooit nieuwe hardware gekocht. Het was een externe usb-tvtuner. De driver nam tijdens het opstarten zoveel geheugen in gebruik dat het opstarten meestal niet eens meer lukte.

Ten derde nog een oplossing:
Laat je mobo eens nakijken. Vooral omdat ie is gemod kan het zijn dat je mobo beschadigd is geraakt. Dit kan bijvoorbeeld tot gevolg hebben: stopfouten, niet meer doorstarten van windows, niet meer inladen van de harde schijf enz enz.


Suc6!
Ronald
 
check je mobo is op lekkende condensatoren, dat makkelijk gezegd dan gedaan.
 
check je mobo is op lekkende condensatoren, dat makkelijk gezegd dan gedaan.
dat was alleen maar een probleem van bepaalde MSI socket A borden .
met een KT133/A chipset .
dat probleem is inmiddels al lichtjaren verder verholpen
 
Lekkende condensatoren?
Als introductie kun je het beste even dit Tweakers.net artikel doornemen: Lekkende condensators vaak nekslag voor moederbord. Samengevat: er zijn waardeloze en cheap-ass condensatoren op de markt geweest en deze gaan na verloop van tijd veel te makkelijk lekken. Te herkennen aan een roestkleurige substantie boven/naast de condensatoren en aan het 'bol' of zelfs opengespleten zijn van de bovenkant. Deze condensatoren komen voor op de volgende moederborden:
Abit: KA7, BE6, BE6-II, BH6, BP6, BX6, BX133, KG7, KT7, KR7, KX7, SA6, SA6R, SE6, SH6 en VL6
- [MOBO] Abit KA7/KA7-100 Elco´s succesvol vervangen
- [MOD]Mobo gerepareerd met foto's en klein probleem (met pics!)
- Condensator problemen met KT7
Asus: K8V Deluxe
- [ASUS K8V Deluxe]Zwart spul op condensatoren
AOpen: MX3T, AX3SP en AX3SP-Pro
ECS: D6VAA rev 1.0
EPoX: 7KxA, 8K7A, 8K9A, 8K9AI, 8RDA en DV3A
MSI: hele K7 serie (K7D, K7T, K7T Pro, K7T Turbo, etc..), 694D Pro v1.0 en 815E Pro v1
- Wat is dat toch met MSI?
- nogmaals MoBo probleem K7T
- MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*
Soltek: 75-serie (75DRV, 75FRN, 75KAV, etc)
- [mobo]instabiele windows + lekkende condensator
Supermicro: 370DLE en 370DL3
Oplossing: condensatoren vervangen door exemplaren met dezelfde capaciteit (in Farad) en het liefst ook dezelfde spanning (in Volt), maar maximaal één stapje hoger qua capaciteit en spanning mag. Raadpleeg de supportafdeling van de mobofabrikant (email/telefoontje) of je elektroboer. Zie verder ook deze websites voor details, informatie en pics:
http://www.badcaps.net
http://www.motherboardrepair.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan