Ligt het aan de voeding?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JIVA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JIVA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik het volgende probleem.
PC is nu zon 3 jaar oud.
Als de PC opstart draait ie verder goed....Als ik de PC afsluit dan begint aan de voorkant van mijn pc het lampje te knipperen die normaal niet knippert als mijn pc aan staat. En als dit gebeurt dan krijg ik de pc ook niet aan de praat met de Power schakelaar. Op de voeding op de achterkant zit een aan/uit knop en als ik die willekeurig een aantal keuren uit en aan zet dan wil het zo weer voorkomen dat het lampje aan de voorkant knippert en dan in een keer een 2 seconden ophoud waarna ie eer verder knippert. Als ik dan in die 2 seconden de power knop indruk start de pc gewoon netjes op.....En draait verder goed.....

Heb de voeding gecontroleerd (stekkers etc.) en alles ziet er goed uit....Fan draait ook normaal.

Moet ik het toch in de voeding zoeken of kan dit nog ergens andrs aan liggen. Ik loop al met de gedachte om een nieuwe voeding te kopen maar ja als dit het niet is is het ook zonde....

Alvast dank voor de hulp...

groet VIJA

ligt het aan de voeding???

Aloha,

Op het moment dat je de voeding snel aan/uitzet heeft het moederbord nog een restje stroom. Je kan dan beter ongeveer 10 sec. wachten en de pc opstarten.
Blijft het euvel...ga dan de pc strippen van de onderdelen totdat je het probleem onderschept.(wel stekker er eerst uithalen natuurlijk.;) )
Probeer eerst een paar reserve onderdelen te ritselen bij vrienden/collega's zodat je indien nodig een paar dingen kan vervangen voor de test.
Wanneer niet onboard op het moederbord...
1) Netwerkkaart verwijderen. (pc proberen weer op te starten, blijft het probleem, alles loskoppelen en netwerkkaart weer terugsteken.
2) geluidskaart.
3) DVD-R(W)
etc.
en ook een andere voeding testen..
Het kan net zo goed wezen dat het moederbord een tik heeft.

Succes
Groeten,
MadNav

Ah....heb het probleem inmiddels opgelost. Het was de voeding die niet meer de jusite voltages afgaf. Nu een nieuwe voeding erin en eea draait weer als een trein.

Probleem is dus opgelost. Kan een slotje op dit onderwerp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan