ligt niet aan bekende problemen:XP herstart automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Berichten
180
Ik zit dus met een vaker voorkomend probleem.

Windows XP start automatisch op als ik probeer af te sluiten.
Kom ik dan bij de herstart bij het aanmeldscherm en klik op uitschakelen, dan sluit hij vervolgens wel af.

Heb al van alles afgezocht maar het ligt niet aan de bekende mogelijkheden zoals roxio Cd creator of de optie automatische herstart.
Wie heeft een suggestie??javascript:smilie(':8-0:')
javascript:smilie(':8-0:')
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dat xp herstart ipv de pc uitschakelen ?

Is dit probleem onstaan of meteen aanwezig na installatie
van xp ?
 
Het probleem is opgetreden nadat ik XP opnieuw heb geinstalleerd. Ik weet niet zeker of het meteen na de installatie begonnen is.
 
Even voor de duidelijkheid , je wil de pc uitzetten maar ipv uit te schakelen herstart je systeem. Ik ga er van uit dat je dat bedoelt.

Wat versta je onder herinstallatie ? Compleet geformateerd ?

Heeft het ooit wel gewerkt ? Kan me niet voorstellen dat je je computer weken aan laat staan om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt.

Kan bv zijn dat apm of acpi niet ondersteund word in de bios of fout is ingesteld.Heeft het wel gewerkt kun je dit uitsluiten! Kan software matig zijn virus/spyware of een ini file van windows of register instelling. In jouw geval lijkt het het laatste te zijn omdat de pc wel afsluit tijdens het inlogscherm.

Ik zou een virus/spyware scan doen. Dan een hyjack log plaatsen hier . Eventueel de laatst geinstalleerde software verwijderen .
 
Ja, mijn PC start dan opnieuw op . Vervolgens kom ik dan bij het inlogscherm, klik op uitschakelen waarna de PC wel uitgaat.

ja compleet geformatteerd.

Hij gaat wel uit nadat hij 1 keer opnieuw is opgestart . Dus het is niet zo dat hij weken aan heeft gestaan. Ik kan me alleen niet meer herinneren of hij dat al meteen na de nieuwe installatie deed. Dat zou goed pas gekomen kunnen zijn na een korte poos. Hij heeft dit euvel dus al een hele tijd. Sindsdien heb ik veel software geinstalleerd.

Virusscanner Norton checkt alles regelmatig. Ook Adware heb ik geinstalleerd maar ook na dit programma gedraaid te hebben bleef het hetzelfde liedje.

Met hyjack log bedoel je het logbestand nadat ik hem op virus en spyware heb gescand?
Ik zal hem morgen laten scannen en vervolgens het logbestand hier plaatsen.

Alvast bedankt voor je antwoord, Irri.

Groeten Addepat
 
Als je naar helpmij home surft, staat op de frontpage de info over hyjack.

Nou om het eens anders te proberen. Link naar wizmo

Plaats de wizmo.exe ergens. Dan maak je een shortcut naar je desktop. In de shortcut plaats je wizmo shutdown.
Maar de uitleg staat verder ook op de site. Op deze wijze bypass je xp, werkt het dan is dat dus je probleem (xp).
 
Sorry dat ik niet eerder geantwoord heb. Ik heb door omstandigheden niet eerder tijd gehad. Ben er ook nog niet uit, heb wel wizmo gedownload maar ben hier nog niet mee aan de gang gegaan.
In ieder geval bedankt zover en ik zal zo spoedig mogelijk dat logbestand plaatsen.

Groeten Addepat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan