Lijkt het wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hem bekeken. Als ik geklikt heb op de navigatieknop OR/MZR, zie ik teveel vlakken en teveel kleuren. De navigatieknoppen in de blauwe balk zien er mooi, strak uit met de glansstrookjes, maar de blauwe kleur past er niet goed bij. De zwarte letters in die blauwe balk komen ook niet duidelijk over. Dus als die kleur blauw wat lichter wordt, komen de knoppen en de zwarte tekst beter tot hun recht denk ik. Of de kleur blauw zou veel donkerder moeten worden, de zwarte tekst kan dan gewijzigd worden in wit en de navigatieknoppen zouden dan toch briljant kunnen afsteken.
Het lettertype van die zwarte tekst, de zelfde als gebruikt in het stukje over de OR/MZR, vind ik misstaan naast de andere lettertypes, stijl Arial/Helvetica. Ik ben zelf een groot voorstander van het gebruik van één lettertype, waarbij hoogstens voor wat afwisseling wordt gezorgd door het gebruik van vet voor kopjes of losstaande woordjes (zoals in de navigatieknoppen). Ook wat kleurgebruik betreft, vind ik dat de duidelijkheid en overzichtelijkheid gediend wordt door beperking. Dus het liefst één kleur naast het wit van de achtergrond en het zwart van de tekst. Misschien vindt je mijn opmerkingen niet echt leuk, maar je hebt er niets aan als iedereen je naar de mond praat. Tot slot laat ik een website zien van D&AD, een organisatie die wereldwijd Awards toekent aan pretaties uit de werled van design en reclame. Ik vind dat een goed voorbeeld van de winst door beperking.
Maar :) uiteraard wens ik je alle succes met het onderhoud van je site.

Thanx, ik neem je verhaal mee in het overleg met de opdrachtgever :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan