• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijn invoegen en formules doorschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Beste Amici,

Graag had ik even vernomen wat de VBA code is voor het laten mee schuiven van de code om de cellen te wissen. En kan dit dmv een code die werkt met een druk op een knop die een lijn invoegt?
Even verduidelijking misschien.
In bijlage bestandje
Nu had ik graag gehad dat wanneer er een lijn wordt toegevoegd aan de tabel deze mee wordt gewist als er op één van de knoppen wordt geklikt.
M.a.w. de tabel B6 t.e.m. S23 zoals nu kan worden vergroot met telkens één of meerdere lijnen.
Als er dan op de knop wissen gedrukt wordt moeten deze cellen weer worden leeggemaakt en terug naar het originele grote gaan namelijk van B6;S23

Graag jullie ideeën aub.
Alvast mijn dank

Met vriendelijke groeten,
Marc

Bekijk bijlage prijsvergelijk.xlsm

Laatst bewerkt:
Hoi,
de tabel B6 t.e.m. S23 zoals nu kan worden vergroot met telkens één of meerdere lijnen.
Zoiets kan natuurlijk niet, je kan alleen een volledige rij invoegen.
In bijlage heb ik uw bestandje aangepast
Knopje rijen invoegen, je ga ergens in een cell staan waar je een rij wil bijvoegen, (bv B22) daarna druk je op de knop rijen bijvoegen en kies je het aantal.
Knopje rijen verwijderen, daar heb ik een hulpkolom (A) Daar zie je overal b(van behouden) in staan. De rijen waar geen b in staat (waar A dus leeg is )worden gewist.
Hopelijk kan je daar verder mee
Groet

Bijlagen

Hallo gast0660,

Vooreerst mijn dank voor het meedenken en aanpassen :) Dit begint er al voor een groot deel op te lijken!
Alleen ..... had je wel voelen aankomen zeker :o:o:o

Als ik nu op de knop data wissen druk wist die niet meer de volledige tabel maar enkel een deel voor de producten en bedragen maar al geheel niet meer voor leveranciers!
Kan dit niet worden aangepast dat wanneer er rijen worden toegevoegd de code hiervoor mee opschuift?

Alvast bedankt.

Mvg,
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan