• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijn kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

unimat

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Ik heb een landkaart van de spoorlijnen die er in Nederland zijn, op bepaalde lijnen mag ik rijden. In mijn voorbeeld de lijn Leeuwarden naar Groningen, als ik hier de startdatum invul zou ik graag willen dat de lijn automatisch groen wordt na verloop van tijd moet de lijn geel worden dit betekent voor mij dat ik dan wegonderhoud moet doen, voldoet ik hier niet aan wordt na verloop van tijd de lijn rood, en dat betekend voor mij dat ik opnieuw examen moet doen. weet iemand hier een oplossing voor?.Bekijk bijlage Landkaart ned.xls

Gr Theo

Je zou dat in een macro kunnen doen die wordt uitgevoerd bij het openen van het werkblad. Dit macro kijkt dan naar de datums in de verschillende cellen, vergelijkt deze met de huidige datum en geeft dan de Color property van de Shape de juiste waarde.

Bij het openen van het bestand en het wijzigen van een cel, wordt de kleur van de lijn aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Kijk, dat is nog eens snel werk.

Ik dacht nu is het simpelweg door kopiëren, maar het is niet zo eenvoudig als ik dacht.
Wie zou er eens naar willen kijken.

Gr Theo

Bijlagen

Werkt inderdaad goed, maar heb inmiddels de spoorkaart klaar en ontkwam er niet aan om ook freeforms te gebruiken en dat werkt niet wat betreft het kleuren dan.
Nu zou ik graag met alle lijnen en freeform zwart beginnen,en zodra ik b.v. Lw - Gn met in de groene cel de datum invult, dat dan de lijn of freeform ook groen kleurt.

Gr Theo

Bijlagen

Ik voorzie nogal een probleem.
Hoe moet Excel weten wat de lijn Leeuwarden - Groningen is?
Het is op te lossen door de lijnen in de juiste volgorde onder elkaar te zetten net zoals in het voorbeeldbestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Liijn kleuren

Roncancio,

Toch bedankt, voor je oplossing.

Gr Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan