tonissteiner
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 sep 2008
Hallo,
ik loop vast op een code waarmee ik een lijn wil invoegen. Deze code kopieert een lijn na de laatste cel die geselecteerd is. Echter in deze lijn staat een formule maar deze wordt niet automatisch mee aangepast.
De code is:
en de formule in één van de cellen is:
=IF($G37="";"";VLOOKUP($G37;Projecten;5;FALSE))
Stel nu dat ik op een cel ergens op rij 50 sta dan zal de lijn wel toegevoegd worden maar in deze lijn zal dan de formule niet aangepast zijn naar de waarden in lijn 51 maar bijvoorbeeld naar lijn 59. Het is alsof er telkens 9 bijgeteld worden in de formule die juist gekopieerd is (maar dat is geen regelmaat).
zie iemand een fout in mijn code die ik over het hoofd zie?
alvast bedankt
ik loop vast op een code waarmee ik een lijn wil invoegen. Deze code kopieert een lijn na de laatste cel die geselecteerd is. Echter in deze lijn staat een formule maar deze wordt niet automatisch mee aangepast.
De code is:
Code:
Sub Lijn_Nieuw_Taken()
'
Application.ScreenUpdating = False
Dim sCelAdres As String
sCelAdres = Selection.Address
ActiveSheet.Unprotect
Rows("26:32").Select
Selection.EntireRow.Hidden = False
Application.Goto Reference:="Lijn_sjabloon_Taken"
Selection.Copy
Range(sCelAdres).Select
ActiveCell.Offset(1).EntireRow.Select
Rows(ActiveCell.Row).EntireRow.Insert Shift:=xlShiftDown
Application.CutCopyMode = False
Range("C" & ActiveCell.Row + 0).Select
Rows("27:32").EntireRow.Hidden = True
ActiveSheet.Protect
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
en de formule in één van de cellen is:
=IF($G37="";"";VLOOKUP($G37;Projecten;5;FALSE))
Stel nu dat ik op een cel ergens op rij 50 sta dan zal de lijn wel toegevoegd worden maar in deze lijn zal dan de formule niet aangepast zijn naar de waarden in lijn 51 maar bijvoorbeeld naar lijn 59. Het is alsof er telkens 9 bijgeteld worden in de formule die juist gekopieerd is (maar dat is geen regelmaat).
zie iemand een fout in mijn code die ik over het hoofd zie?
alvast bedankt