• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijn loopt niet door in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco9999

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Goedenmiddag,

Ik heb een grafiek op een werkblad geplaatst. De gegevens voor de grafiek moeten te kiezen zijn dmv een keuzelijst. Tot zover geen enkel probleem.
Nu heb ik in die gegevens voor die grafiek halverwege een keer geen gegevens. Nu zou ik willen dat de lijn gewoon doorloopt, maar als er niets staat wordt dit als 0 gezien en krijg ik dus een dip in mijn grafiek. Ik zou graag willen dat de lijn doorloopt tussen de punten waar wel gegevens staan.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZX4OKUSIEG8F.xlsx

Kun je niet een gemiddelde invullen tussen 3 en 5?

=AVERAGE(E5;G5)

of

=Gemiddelde(E5;G5)

Je kunt er ook nog een =ALS aan toevoegen... Dat je dus aangeeft, als er niks staat, gebruik dan t gemiddelde.. Maar ik weet niet of je die data inleest of dat je het met de hand invult..

Zou idd een mogelijkheid zijn. Als de celwaarde nul is, het gemiddelde nemen van de cel ervoor en de cel erna, anders ingevulde waarde gebruiken.
Maar als de tabel zonder keuzelijst gebruik, en ik vul in een cel niets in, trekt 'ie de lijn wel gewoon door.
En ik heb ook wel eens 2 of 3 cellen naast elkaar leeg....

Laatst bewerkt:
Als een grafiekpunt een waarde van NA() heeft wordt deze niet weergegeven in de grafiek.

Met dit als uitgangspositie heb ik dit voor je gemaakt.

Bijlagen

Het resultaat is ook via voorwaardelijk opmaak te verkrijgen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan