• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijn met 0,00 als bedrag verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
In bijlage een Excel met allemaal kostenrekeningen, maar tussen die kostenrekeningen staat er met als bedrag 0,00. Hoe kan ik deze heel eenvoudig ineens verbergen?

Groeten,
Mark

Je kan een macro maken die zoekt naar cellen met als waarde 0,00 en ze vervolgens op status 'Hide' zet. Ik weet zo niet hoe dit moet, maar misschien heb je hier toch wat aan.

Als je met voorwaardelijke opmaak de cellen die gelijk zijn aan 0 de tekst voorziet van een witte kleur (zelfde als de achtergrondkleur dus), ben je er vanaf.

Zodra je een andere waarde in de cel invoert, krijgt deze weer de normale tekstkleur. Verandert de waarde terug naar 0, dan wordt deze terug onzichtbaar.

Heb echter de oplossing van Mark xl eens bekeken, en misschien is dit inderdaad meer wat je zoekt.

Oftewel ga naar bestand>>opties>>geavanceerd scrol naar weergaveopties voor dit werkblad en vink Een nul weergeven in cellen met nulwaarde uit.
En klaar is Kees

mvg Peter

Bedankt voor de reacties.
Het idee met het filter is goed als ik even snel een overzicht voor mezelf wil maken.
Maar de bedoeling is dat de layout hetzelfde blijft, maar enkel zonder de nul bedragen omdat de cijfers moeten gepresenteerd worden aan een bestuursraad.
Dus als ik het goed begrijp is de enig optie een macro.

Kan iemand zo'n macro schrijven, want daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten?

Greetings,
Mark

Dus als ik het goed begrijp is de enig optie een macro.
Mark,

Nee dus, je hebt ook de suggestie met voorwaardelijke opmaak gezien en die is altijd inpasbaar: celwaarde = 0 en letter is wit. Heb je geen macro voor nodig.

Met voorwaardelijke opmaak dan zal het cijfer inderdaad wit worden en dan zie je de nulwaarde niet meer, maar de lijn staat er wel nog altijd.
Misschien heb ik me niet goed verwoord.
Maar ik wil niet alleen de nulwaarde niet meer zien, maar ik zou ook graag hebben dan dat de rij verborgen wordt als er een nulwaarde in staat.
Dus al er naast een grooboekrekening "die zijn de boekhoudcijfers van 6 cijfers lang" en bedrag 0,00 staat dan mag die rij verborgen worden. De rest van de layout blijft hetzelfde. Dit wil ik graag hebben omdat ik dan ipv 5 pagina's maar 4 pagina's meer zou hebben om af te drukken en om het overzichtelijker te houden.

Groeten,
Mark

met een knop op je werkblad
er staat wel wat (vermoedelijk) vertrouwelijke informatie in dat bestand, het is misschien verstandig die bijlage straks te verwijderen. Dan doe ik dat straks ook met mijn bijlage.

Bijlagen

Hallo,
Ik heb in bijlage nog eens het overzicht erbij gedaan met de echte layout.
Als ik daar een filter opzet dan gaat mij layout verlorgen.
Alle rijen waarvoor er in kolom G een nulwaarde staat mogen dus verborgen worden.
Maar mijn layout moet wel blijven.

Mvg,
Mark

Bijlagen

of zo, zonder VBA, om nog beter de layout te respekteren.
Je moet nu even zelf handmatig filteren op 0 of 1

Bijlagen

RE: Lijn met 0,00 als bedrag verbergen (Versie 2, Terminator1)

K Marky,

Denk dat ik begrijp waar je heen wil.
Ook dit is (althans in Excel 2007) op te lossen met voorwaardelijke opmaak.
Ik heb je werkblad geopend in compatibiliteitsmodus, dus veronderstel ik dat dit ook wel in jou versie zal werken.

Selecteer de cel die je wil laten verdwijnen als een bepaalde andere cel de waarde "0" bevat.

Kies "Voorwaardelijke opmaak / Nieuwe regel"
Kies "Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt"
Kies bij "Waarde opmaken waarvoor deze formule geldt" de corresponderende cel die mogelijk de "0" waarde bevat, en vul hierachter "=0" in.
Voorbeeld: =$B2=0
Verander de opmaak in witte tekst (zelfde als achtergrondkleur dus)

en klaar is kees!

Zie bijgevoegd versimpeld voorbeeld: Verdwijnende rijen.xls

Grtz, :cool:

Bijlagen

Heb je deze oplossing ook getoets aan #9. Daarin is deze oplossing al afgewezen.

Idd, maar dan wel met één groot verschil: in #9 verdwenen enkel de cellen met een 0 in, terwijl in deze oplossing ook de hieraan gekoppelde beschrijving verdwijnt, en dus een lege regel achterlaat, zonder het geheel in te korten zoals dit wel gebeurt door gebruik te maken van een filter.

Volgens mijn interpretatie v/d vraag, moet het dit ongeveer zijn waar Marky76 naar op zoek is.

Ik kan het echter ook mis hebben. Wat was jou interpretatie?

In #6 staat:
Dus al er naast een grooboekrekening "die zijn de boekhoudcijfers van 6 cijfers lang" en bedrag 0,00 staat dan mag die rij verborgen worden. De rest van de layout blijft hetzelfde. Dit wil ik graag hebben omdat ik dan ipv 5 pagina's maar 4 pagina's meer zou hebben om af te drukken en om het overzichtelijker te houden.
Het gaat dus om ruimtebesparing en besparing op printkosten.

Het gaat dus om ruimtebesparing en besparing op printkosten.

Ok. Srry Rob. :o Verkeerd begrepen. Maar wat is er dan mis met de oplossing van Mark XL betreffende het gebruik van een filter?

Hiermee bespaar je wel degelijk op ruimte en papierkosten. :eek:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
in #13 heb ik een voorstel gedaan zonder VBA en daar kan je in een hulpkolom filteren met maximaal behoud van layout (lege regel en rubrieken blijven staan, enkel de 0 verdwijnt) als je filtert op 0 in K6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan