Lijn naar beneden gaan in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels2VBA

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2011
Hallo,

Klein vraagje over VBA in excel.

Ik heb ergens een lijst met gegevens en die staat in kolom A van rij 11 tot 300.
Op rij 10 staat de titel van deze kolom en in kolom E (van rij 10) doe ik een autofilter of er in kolom E iets is ingevuld.

Vraag is nu:
Ik weet hoe ik mijn cell A10 kan selecteren met VBA. Maar bestaat er een opdracht om 1 lijn te dalen, wetende dat het niet speciaal rij 11 zal zijn. Hiermee bedoel ik dus dat het mogelijk is (door de autofilter) dat lijn 15 onder lijn 10 komt te staan.

Alvast bedankt...

Plaats eens een voorbeeld documentje.

Heb verschillende keren geprobeerd maar helaas onmogelijk een voorbeeld op te laden.

Op zich is het gewoon een lijst: Kolom 1 als titel "Artikel" en daaronder Artikel 1, artikel 2, artikel 3,... In kolom 2 "Aantal" met daar 0,0,1,0,2,... De VBA code die ik toepas op de cel "aantal" is eigenlijk een autofilter zodat we enkel de resultaten overhouden die niet gelijk zijn aan 0. Als het eerste artikel dus 0 keer gekozen is, zal deze lijn uit de lijst verdwijnen.

Bedoel is nu, om na de filter (even in de veronderstelling dat de 2e lijn verborgen is) vanop de eerste lijn (waar de titel van de lijst staat) te springen naar de lijn eronder, wat in werkelijkheid bijvoorbeeld lijn 5 is.

Ik hoop dat het wat duidelijker is nu...

Ok. Met "lijn" bedoel je dus "regel".
Dat maakt het al een stuk duidelijker.

Heb het ondertussen gevonden:

Code:
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Do Until ActiveCell.EntireRow.Hidden = False
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Loop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan