lijn weg bij uitprinten

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfar22

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2005
Hallo,
Ik ben bezig met een A5 boekje in Word.
Nu heb ik via randen en arcering op de paginarand een kader gemaakt.
Maar als ik hem nu uitprint hebben pagina 1,3,5,7,9 enz.aan de rechterzijde geen rand meer.
Op het beeldscherm zie ik hem wel ,maar hoe krijg ik hem op papier.?

En als je naar afdrukvoorbeeld ga, staan de lijnen daar wel?

Ik heb het geprobeerd met de marges binnen en buitenkant op 0 cm en op 5 cm het maakt niets uit.
Volgens mij zijn deze marges alleen voor de tekst en niet voor de randen.

Hoi,

Niet met je eens: de manier waarop je een paginakader instelt is bepalend of de margebreedte wel, of niet een rol speelt.
Maar goed ......
Optie: staat je papierformaat goed ingesteld?
Soms wordt er bij 'katern' gekozen voor het papierformaat 'Letter' i.p.v. A4.

Ja het papierformaat staat ook goed.
Ik weet het niet meer ,of het moet al aan mijn printerinstellingen liggen maar dat lijkt mij sterk.
Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd kijk maar even of er iets fout staat.

Bijlagen

Hoi,

Ik denk het .... bij mij wordt het kader goed afgedrukt.

Bij de kaderrand kan je met 'opties' regelen dat het kader niet wordt gemeten vanaf de paginarand, maar vanaf de tekst, probeer dat eens (zie bijlage)

Bedankt Valijn
Maar helaas.
Dat was het dus ook niet.
Ik zal eens bij mijn printerinstellingen kijken.

Op een andere computer met een andere printer heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
En bij mijn printerinstellingen kan ik ook geen fouten vinden.

Het probleem is nog niet opgelost maar ik weet inmiddels wel hoe het komt.
Mijn printer ,een HP houdt standaard boven een marge aan van 1,8mm en onder 11,7mm.
Dit vond ik op internet.
Bij inkjetafdrukken zijn grotere afdrukmarges nodig om te voorkomen dat er inkt in de printer wordt gesproeid. Als per ongeluk inkt in het afdrukmechanisme wordt gesproeid, kan schade aan de printer optreden; de inkt komt gewoonlijk op afdrukken terecht als vlekken of vegen. Het HP all-in-one product past het afdrukbereik automatisch aan om dit te voorkomen. In de meeste toepassingen (zoals Word) kunt u deze instellingen direct in de functie Pagina-instelling onder het menu Bestand wijzigen
.
Op een Canon had ik wel het gehele kader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan