• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijnen plotten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rrruuuddd

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2015
Hi,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om lijnen te "plotten". Ik heb nu een bestand waarbij ik een X en Y coördinaat invoer, en iedere rij geeft een "punt" weer. Nu wil ik er eigenlijk voor zorgen dat rij 1 en 2 een lijn vormen, 3 en 4 een lijn, and so on..

Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt!

Gr. Ruud

Bekijk bijlage Voorbeeld lijnen plotten.xlsx

In principe wel. Maar als ik in rij 17 en 18 nieuwe coordinaten invoeg moet ik handmatig een nieuwe reeks aanmaken. Dit moet eigenlijk automatisch gaan. 10 reeksen is nog wel te doen, maar 50 niet meer ;)

Ik moet in dat geval nog steeds handmatig reeksen aanmaken.. Is er geen andere manier? Dat er automatisch een reeks wordt aangemaakt..

Wat bedoel je precies met reeksen aanmaken
Je haalt toch alles op via het cvs bestand.
En de door middel van de mij gegeven formule krijg je toch het formaat om de grafiek te maken?

Ruud, ik vraag me af komt de grafiek wel in het zelfde blad als de gegevens te staan?
waar komen de gegevens in het blad te staan. bvb van af A1 en dan naar beneden.
en hoeveel extra (nog in te vullen ) punten heb je nodig.

heb je bezwaar tegen vba?

Laatst bewerkt:
Sylvester,

Absoluut geen bezwaar tegen VBA.. De lijn moet eigenlijk gevormd worden door:

Lijn 1:
a1 a2
b1 b2

Lijn 2:
c1 c2
d1 d2

enz. enz.

Moet eigenlijk geen max op zitten, maar denk dat ik er gemiddeld 40 a 50 per grafiek nodig heb.. Hopelijk kun je me helpen!

Even geheel terzijde. Welke informatie wil je zichtbaar maken? De grafiek uit #9 vind ik al totaal nietszeggend laat staan als je er 40 tot 50 lijntjes in gaat zetten die ook nog dezelfde kleur mogen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan