• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijngrafiek met negatieve en positieve waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jee ef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
Berichten
4
kan iemand me een tip geven hoe je een lijngrafiek kan maken ? Het zou een sinusfuncite moeten zijn met de verticale as die de horizontale as snijdt in het nulpunt.
Ook de negatieve waarden zouden te zien moeten zijn op de horizontale as (dus bv een horizontale as van -10 tot +10 met de verticale in 0)

thx voor de tips
 
Positief of negatief maakt toch niets uit wat betreft een grafiek maken?
 

Bijlagen

  • sinus.xls
    22,5 KB · Weergaven: 211
Positief of negatief maakt toch niets uit wat betreft een grafiek maken?
Toch lukt het me niet om de negatieve gegevens op de horizontale as te krijgen. :confused: en de verticale as doen snijden in 0

Ik zou bv volgende grafiek moeten kunnen maken :
 
Vlgns mij kan excel dit niet zo zonder meer aan.
Hierbij mijn oplossing die het meest aansluit bij jou wensen.
De verticale lijn is er gewoon handmatig in getekend.
 

Bijlagen

  • sinus_1.xls
    25,5 KB · Weergaven: 146
Laatst bewerkt:
Zoiets misschien

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Grafiek.xls
    17 KB · Weergaven: 213
@ warme bakkertje :
juist. Dat zou het moeten zijn. :thumb:

Alleen lukt het me zelf niet. :confused:
Kan je me uitleggen hoe je tewerk gaat om dat resultaat te bekomen ? :eek:
Als ik met jouw gegevens een grafiek probeer te maken, selecteer ik de gegevens in kolom C. Maak daarvan een lijngrafiek, maar dan nog krijg ik nog enkel de positieve waarden op de horizontale as te zien terwijl bij jou de waarden beginnen bij - 8 ???

In bijlage zie je mijn poging (2e grafiek is mijn poging) :eek::confused:
 

Bijlagen

  • Grafiek x.xls
    20 KB · Weergaven: 127
Laatst bewerkt:
Zoals je kan zien op je voorbeeldafbeelding is het geen lijngrafiek maar een XY scatter ofte een spreiding grafiek.
Selecteer gegevens in B en C-kolom >> Invoegen >> Grafiek >> Spreiding >> Gegevenspunten met vloeiende lijnen

Mvg

Rudi
 
Zoals je kan zien op je voorbeeldafbeelding is het geen lijngrafiek maar een XY scatter ofte een spreiding grafiek.
Selecteer gegevens in B en C-kolom >> Invoegen >> Grafiek >> Spreiding >> Gegevenspunten met vloeiende lijnen

Het is me gelukt ! Heel erg bedankt !!! :thumb::thumb::thumb:
 
:thumb:
Zet je de vraag dan nog even op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Mvg

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan