• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(Lijn?)grafiek met totaal per jaar tot en met nu

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik ben echt niet goed met grafieken 😂vandaar mijn vraag.

Ik zou graag een (lijn?)grafiek willen zien waarbij er een vergelijking is tot en met de laatste data van dit jaar.

Het zou dan moeten laten zien de omzet van de jaren ervoor, in dit voorbeeld dus van Januari & Februari.
Als ik niet duidelijk ben laat het vooral weten.

Bijlagen

Eigenlijk iets meet in de trent van januari & februari bij elkaar opgeteld (wat dan misschien een soort subtotaal is?) zodat er vergeleken kan worden met januari & februari in de jaren ervoor.

Ik ben er ook geen kei in maar misschien zoiets?

Bijlagen

zoals ik het begrijp zoek je een cumulatieve grafiek

Ik heb een tweede set data onder jouw set geplaatst en daar de cumulatieven op te bouwen en de grafiek te maken.
om te voorkomen dat lijnen naar de x as omlaag schieten als er nog geen waarde bekend is kun je een geforceerde fout gebruiken (formule NB()) dan stopt de lijn van onvolledige jaren.

Ik heb alles zichtbaar gehouden maar je kunt natuurlijk die cumulatieve tabel verbergen

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan