lijntjes bij link

• Onderwerp starter Onderwerp starter DoRcO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
ik wil graag dat de lijntjes om een plaatje weg gaan als je erop klikt,
het gaat dus NIET om een border om een image, of een onderstreping onder een woord

maar alleen als je op het plaatje klikt, krijg je een klein momentje een stippen lijntje om het plaatje heen, dat wil ik liever niet.. kan iemand me helpen (html)

Mvg, Remco

ik weet niet of het de bedoeling is van die site. IE6 geeft het namelijk niet, en voordat jullie over ie6 beginnen, ie7 en Opera 9.iets doen het ook niet. Ik denk dat het door het rollover-javascript script komt, omdat die paatjes nl. ook een link zijn. Maar het is maar een gok.

jij gebruikt zeker ff? :p

:thumb:

ik weet niet of het de bedoeling is van die site. IE6 geeft het namelijk niet, en voordat jullie over ie6 beginnen, ie7 en Opera 9.iets doen het ook niet. Ik denk dat het door het rollover-javascript script komt, omdat die paatjes nl. ook een link zijn. Maar het is maar een gok.

jij gebruikt zeker ff? :p

klopt

Ik begrijp wat je bedoelt, en het is absoluut niet een javascript. Het is bekend dat Firefox een randje laat zien om elke link (afbeelding of tekst, maakt niet uit). Je kunt het weghalen door in je CSS dit te zetten: a:focus{ border: none; }.

Als je geen CSS gebruikt, zet je dit tussen je <head> tags:
HTML:
<style type="text/css">
<!--
a:focus{ border: none; }
-->
</style>

Het wordt alleen algemeen aangeraden het niet weg te halen: gebruikers van de tab-toets kunnen aan het lijntje zien welke link geselecteerd is.

Laatst bewerkt:
probleempje is al opgelost, bedankt allemaal :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan