• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst aanvullen via combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Berichten
198
Mits een combobox op een userform wil ik een lijst van inkomend verkeer op een parking bijhouden. De volgende problemen stellen zich :
1. Wanneer ik een gegeven toevoeg wordt dit slechts gedeeltelijk op de laatste rij aangevuld. Een deel wordt onmiddellijk gesorteerd, een ander deel komt onderaan terecht. Waarom is dit ?
2. Wanneer ik een gegeven in de combobox ingeef dat niet voorkomt in de listing v/d combobox krijg ik bij bewaren een foutmelding. Hoe kan dit omzeild worden ? Hoe kan ik bijvoorbeeld verwijzen naar het gegeven dat ik ingevoerd heb ? De combobox.value gebruik ik immers om mijn foto's te presenteren.
Een hele boterham maar misschien is er toch iemand die zich hieraan wil wagen.
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • tryout20171219.zip
    35,3 KB · Weergaven: 66
Wat probeer je te maken? Je sorteert het verkeerde bereik hierdoor gaan een aantal kolommen niet mee. De BoundColumn van Combobox1 hoort 1 ipv van 4 te zijn.

De code heb ik alvast wat vereenvoudigd.
Code:
Private Sub Userform_Initialize()
  ComboBox1.List = Sheets("DON").Cells(1).CurrentRegion.Value
End Sub

Code:
Private Sub CmdBewaren_Click()
  With Sheets("DON")
    .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 8) = Array(UCase(ComboBox1.Value), UCase(Me.TxtNaam), StrConv(Me.TxtVoornaam, vbProperCase), "", UCase(Trim(Me.TxtNaam & Me.TxtVoornaam)), Format(Date, "mm/dd/yyyy"), Format(Time, "hh:mm"), Environ("Username"))
    .Cells(1).CurrentRegion.Sort .[A1], , .[E1], , , , , xlNo
  End With
  ComboBox1.List = Sheets("DON").Cells(1).CurrentRegion.Value
End Sub

Nb. Het gebruik van alleen hoofdletters in achternamen is nogal achterhaald.
 
Hallo VenA,
Bedankt voor je reactie. Ik hen in een map een aantal foto's staan. Wanneer ik een nummerplaat intik wil ik een foto van de bestuurder tonen. Vandaar de boundcolumn op 4. Dat verwijst immers naar de naam van de te tonen foto.
Dat betekent dus ook dat ik niet kan verwijzen naar Combobox1.value. Daarover gaat ook mijn 2de vraag. Als ik de waarde in de combobox wijzig (in een waarde die niet in de lijst voorkomt) lan ik deze niet aanspreken (net omdat ik boundcolumn op 4 heb staan.
 
Laatst bewerkt:
Het ophalen en wegschrijven van gegevens zijn 2 verschillende zaken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt VenA voor je inkorting van de code. Heb mijn probleem opgelost door de boundcolumn van de combobox aan te passen en de picture te tonen door te verwijzen naar de overeenkomstige array waarmee de combobox initieel wordt gevuld. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan