• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst afdrukken uit een Excel document

Status
Niet open voor verdere reacties.

lordbizarre

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2013
'k heb dit forum effe sumier overlopen maar nergens (of misschien overgekeken...) een oplossing gevonden voor mijn volgend probleem :
'k heb ( b.t.w. ik ben niet of praktisch niet onderlegd in comp.progr.) na veel vijven en zessen een soort van Excel database opgebouwd in een Excel werkblad , die ik nu gebruik voor bv. m'n lp's & singels ; strips ; etc... te katalogeren.Ik gebruik steeds hetzelfde document , met tekst en digpic's, die ik na invulling gewoon in een Excel-lijst opsla(zo ééntje waar een klein Excel icoontje voorstaat met daarachter de naam van het onderwerp/identitficatienaam)
sfsg,maar , onlangs wou ik , t.b.v. een registratie voor verkoop , de lijst van alle items afprinten.Wat ik ook deed (zoals copy/paste), steeds werd telkenmale de volledige pagina afgedrukt terwijl ik enkel de titel/hoofding lijst wou.
(Als dit kan helpen :de titel van elke pagina staat wel op dezelfde plaats op elke pagina , bvb B5 , maar kan ook doorlopen door C5;D5;..etc )
is er een simpele manier om zo'n lijst(-je) uit die file te halen en af te drukken ?
thx !

sorry voor de late reactie , pas terug uit vakantie...
spijtig maar 't probleem stelt zich nog steeds...je kan wel cellen selecteren maar dit voor één blad , terwijl om een lijst op te stellen je van elk blad die specifieke cellen zou moeten kunnen selecteren...'k geraak maar niet aan een lijst om af te drukken.
'k denk dat , om zo'n lijst samen te stellen om af te drukken , je een formule moet gebruiken die de aangegeven blokken ( de rij(en) x en kolom(men) y van ieder blad) zou moeten copiëren naar een ander document ?
Wat ik ook opmerk : op de "afdrukmogelijkheden"http is sprake van afdrukvoorbeeld maar hier bij mijn lijst zie je enkel "afdrukken" en als je daarop klikt begint het volledige afdrukproces , zodus het afdrukken van de volledige bladzijden i.p.v. enkel de hoofding (als lijst)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan