• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst automatisch laten opbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Ik wil het volgende bereiken.

In kolom E en F staan de rangen. Nu hier ik hier gemakkelijk een lijst van maken door ze samen te voegen of de formule aan te passen. Dit is het probleem niet.

In kolom E staat 2 maal een 1, dit is juist alles met datum gelijk aan vandaag heeft namelijk Rang1. Daarna komt er rang 3 (wat dus eigenlijk 2 zou moeten zijn) en daarna komt 4. In de volgende kolom staat rang 5.

Ik heb vanaf kolom P tot R een voorbeeld neergezet zoals ik de uitkomst zou willen.

Bijlagen

Zie bijlage, in kolom E (gele gebied) heb ik geprobeerd een rangorde te verkrijgen zoals je vroeg.

Bijlagen

Dank voor het antwoordt, maar in kolom P tm Q staat het nog iets anders aangeven. Hij moet dus ook ordernummers door elkaar gaan gooien zonder dat ik ze zelf in zou moeten voeren.

Ik probeer de formule te snappen, maar zodra ik maar iets aanpas werkt de formule al niet meer. Is er geen gemakkelijkere oplossing?

Het is een matrix formule, dus telkens je iets wijzigt aan de formule moet je ze opnieuw bevestigen met ctrl+shift+enter, in plaats van gewoon enter.
Als er een gemakkelijker oplossing is, ben ik zeker ook geïnteresseerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan