lijst filteren in formulier (Zie screenshot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymin

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Ik wil graag een knop naast "project" waarmee ik de lijst eronder filter op deze omschrijving. (dus niet automatisch, maar alleen als ik de lijst filter met de knop) en misschien nog een knop om het ongedaan te maken.

is dat mogelijk?

screenshot2.png

Ik neem aan dat je het subformulier filtert op KlantID? Je kunt inderdaad wel een knop maken waarmee je een extra filtering op het subformulier zet. En ook een knop om het filter weer ongedaan te maken. Je zult eerst de huidige filtering op het subformulier uit dat formulier moeten halen, bijvoorbeeld met:
sFilter = Me.Subformulier.Form.Filter. Dit filter zou ik dan in een verborgen tekstvak zetten, zodat je het filter later weer kunt herstellen als je op de knop FilterWeg klikt.
Op basis van het huidige filter kun je het filter uitbreiden met een AND argument. Heb je nog geen filter op het formulier, dan is de AND variant niet nodig. Je zult dus in het uitgelezen filter moeten checken of het woord AND voorkomt. Zo niet, dan is het filter het ProjectID, anders is het filter het reeds aanwezige filter AND het projectfilter.

Het subformulier is eigenlijk de query die ik aanvul met de record die ik daarboven invul. Het is bedoeld om meteen te kunnen zien dat de regels zijn toegevoegd. (waarschijnlijk niet he correcte gebruik van een subformulier)

Er zitten dus (voor zover ik weet) geen filters op het subformulier. ik ben op zoek naar de code die ik onder de knop moet toevoegen.

Dan krijg je iets als:
Code:
sFilter="[ProjectID]=" & Me.cboProjectID
Me.Subformulier.Form.Filter=sFilter
Me.Subformulier.Form.FilterOn=True

Op de knop FilterWeg zet je dan:
Code:
Me.Subformulier.Form.Filter=""
Me.Subformulier.Form.FilterOn=False
Wel uiteraard de naampjes aanpassen..

Wou je zeggen dat 't nog werkt ook? ;)

echt wel :p

zit nu een beetje in een rapport te rommelen waar veel "0" waarden instaan. ik zit nu met dit soort zaken;
=(([uren]+IIf([reisuren] Is Null;0;[reisuren]))*iif([uurtarief] is Null;0;[uurtarief]))+([Gereden KM]*IIf([KM vergoeding] is Null;1;[KM vergoeding]))

die werkt trouwens :D Ik mag wel oppassen, ik raak enthousiast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan